خبرگزاری کار ایران

مفتح در نطق میان دستور:

نحوه برطرف شدن ایرادات بودجه‌ای شورای نگهبان مورد ابهام است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۱۹۵

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: کلان پروژه دولت ایجاد اعتماد در مردم بوده که یکی از بارزترین جهت گیری ها و اقدامات ریاست جمهوری است امیدواریم با تلاش های وسیع و ارزشمند رئیس جمهور و هیات وزیران این هدف و دیگر اهداف دولت در رشد و توسعه کشور و اصلاح وضعیت اقتصادی خصوصا درآمد مردم به ویژه اقشار محروم تحقق یابد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی مفتح  در نشست علنی امروز(سه شنبه ۲۹ فروردین ماه) در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در آغازین روزهای قرن ۱۵ هجری شمسی هستیم، قرن ۱۴ هجری شمسی با تمام فراز و نشیب ها به پایان رسید اگر نگوییم بزرگترین حادثه در قرن ۱۴، قطعا از بزرگترین حوادث آن قرن پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره) وبا حضور یکپارچه و باشکوه مردم عزیز میهن اسلامی ایران از تمام اقشار بوده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: محصول این معجزه بزرگ الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ستون فقرات این نظام مقدس قانون اساسی آن است قانون اساسی که در مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی با حضور ۱۰ ها نفر از مجتهدان مسلم که برخی از آنان امروز در کسوت مرجع تقلید هستند نوشته و تنظیم شد و توسط حضرت امام(ره) تنفیض شد و در رفراندوم نیز با رای بیش از ۹۸ درصد مردم تایید شد و سپس در بازنگری نیز به همین ترتیب اصلاحاتی در آن انجام شد امروز میثاق ملت عزیز ما است.

وی تاکید کرد: اینجانب تمام کارگزاران دفاع مقدس در تمام قوا و از جمله خودمان در قوه مقننه را به رعایت دقیق قانون اساسی توصیه مجدد می کنم یکی از مصادیق این موضوع بودجه امسال کل کشور است متاسفانه و برخلاف روال سال های گذشته جلسات علنی رسمی مجلس در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در حالی که تنها یکبار ایرادات شورای نگهبان در صحن علنی برطرف شده بود و بودجه به طور کامل تصویب نشده بود تعطیل شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: در سال های گذشته بعضا سه تا چهاربار  در بودجه با مصوبات مجلس با شورای نگهبان رفت و آمد داشته ایم از آنجا که طبق قانون اساسی وظایف نمایندگی قائم به شخص است و قابل تفیض نیست و اصل ۸۵ قانون اساسی برای خود آیین نامه خاص دارد که شامل بودجه سال ۱۴۰۱ نمی بود نحوه برطرف شدن ایرادات مجدد شورای نگهبان مورد سوال و ابهام است. حقیر در تاریخ ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ در اولین جلسه شروع مجلس در سال جاری طی نامه ای از معاون قوانین مجلس اقداماتی که پس از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ابلاغ متن قانون بودجه توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور انجام شده را درخواست کرده ام که هنوز پاسخی ارائه نشده است. ارائه پاسخ نامه مذکور را از ریاست مجلس خواستارم.

مفتح افزود: موضوع دیگر سخنان ارزشمند رئیس جمهور در جلسه افطاری مشترک هیات دولت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که از حضرتشان از این موضوع ممنون و متشکرم، فرمایش رئیس جمهور که کلان پروژه دولت ایجاد اعتماد در مردم است یکی از بارزترین جهت گیری ها و اقدامات ریاست جمهوری است که امیدواریم با تلاش های وسیع و ارزشمند ایشان و هیات وزیران این هدف و دیگر اهداف دولت در رشد و توسعه کشور و اصلاح وضعیت اقتصادی خصوصا درآمد مردم به ویژه اقشار محروم تحقق یابد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس اظهار داشت: در حوزه انتخابیه تویسرکان با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های قابل توجه با محدودیت های متعددی مواجه هستیم و با وجود اجرای پروژه های متعدد از حوزه های از قیبل راه، آب، بهسازی، اصلاح باغات حوزه کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن متاسفانه هنوز توسعه شهرستان به میزان قابل انتظار و در خور آن شهرستان انجام نشده است و هنوز درآمد سرانه شهرستان تویسرکان به میزان مورد انتظار نرسیده است و به عنوان شهرستان توسعه نیافته باید تلقی شود.

وی مطرح کرد: تویسرکان از نظر آب  نیاز به توجه جدی دارد هر چند قسمتی از شهرستان در کوهپایه واقع شده ولی تامین آب به ویژه آب کشاورزی باید اقدامات درخور انجام شود توجه وزیر نیرو را به این امر جلب و درخواست مساعدتی ویژه دارم. در حوزه آب شرب اقدامات خوبی انجام شده است، بهره برداری از سد سرابی، انجام خط انتقال آب سد به تصفیه خانه و تکمیل و آمده بهره برداری شدن تصفیه خانه آب شرب تویسرکان از جمله اقدامات چند سال اخیر دراین حوزه است که نزدیک افتتاح و بهره برداری است. البته بارش بسیار کم سال گذشته میزان آب پشت سد را بسیار کم کرده است.

 این نماینده گفت: اقدام دیگر در این حوزه احداث سد خرم رود در سال های اخیر است که آب شرب دهستان خرم رود را به ویژه تامین خواهد کرد از وزیر نیرو ضمن تشکر از توجه و عنایتشان درخواست دارم نسبت به تسریع بهره برداری از سد خرم رود دستورات لازم را صادر کند، پروژه مکمل این سد به عنوان پروژه آبرسانی به ۵۵ روستا در منطقه خرم رود شهرستان تویسرکان تعریف و در بودجه امسال اعتبار لازم را دریافت کرده است تسریع در اجرا و بهره برداری از آن و نیز رعایت تمام ضوابط فنی دراجرای پروژه با توجه به کوهستانی بودن منطقه مورد انتظار است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تامین آب کشاورزی در مناطق مختلف تویسرکان به ویژه شهرستان سرکان یکی ازمهمترین نیازمندی ها و خواسته های مردم است. حوزه جاده یکی دیگر از حوزه عقب افتادگی شهرستان است هرچند در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما هنوز مواردی باقی مانده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز