خبرگزاری کار ایران

رضایی در گفت‌وگو با ایلنا:

نظارت بر دولت «وظیفه» و استیضاح «حق» نمایندگان است/ انتظار می‌رود امسال اتفاقات خوبی در دولت رخ بدهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۸۲۴

نماینده مردم دشتستان در مجلس، گفت: به نظرم اگر وزیری عملکرد مطلوبی نداشته، حتما مجلس در این زمینه برای برخورد با آن وزیر و یا اینکه تذکر لازم داده شود تا روند کار را اصلاح کند، فعال خواهد شد اما در صورت بی‌توجهی امکان استیضاح هم وجود خواهد داشت.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص مطرح شدن بحث‌هایی درباره ترمیم کابینه و یا استیضاح وزرا از سوی نمایندگان، گفت: یکی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت بر دولت و نظارت بر وزرا است، مجلس به لحاظ قانونی امکان استیضاح و عزل وزرا را دارد، این یکی از اختیاراتی است که قانون اساسی به نمایندگان داده است و آن‌ها باید در راستای دفاع از حقوق مردم و نظارت بر عملکرد وزرا از آن استفاده و آن را اعمال کنند.

وی ادامه داد: اگرچه زمان کوتاهی از عمر دولت گذشته و دولت هنوز یکساله نشده است اما حتی در این شرایط هم نمایندگان این حق را دارند که اگر نقص و کاستی در کار وزرا مشاهده می‌کنند، نسبت به موضوع استیضاح اقدام کنند و قانون این اجازه را به نمایندگان مردم داده است.

رضایی اضافه کرد: به نظرم اگر وزیری عملکرد مطلوبی نداشته، حتما مجلس در این زمینه برای برخورد با آن وزیر و یا اینکه تذکر لازم داده شود تا روند کار را اصلاح کند، فعال خواهد شد اما در صورت بی‌توجهی، امکان استیضاح هم وجود خواهد داشت.

نماینده مردم دشتستان در پاسخ به سوالی درباره احتمال ترمیم کابینه از سوی شخص رئیس‌جمهور، عنوان کرد: زمزمه هایی شنیده شده است من اطلاع دقیق ندارم که این موضوع چه اندازه جدی است، اما از این مساله اطمینان داریم که آقای رئیس جمهور در دفاع از حقوق مردم و تشکیل یک دولت قوی خیلی جدی هستند و در واقع حتما هیچ تعارفی با هیچکدام از مدیران خودشان در زمینه عملکردشان نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی از بخش‌های دولت خوب کار نمی‌کنند و مردم ناراضی هستند، به طور مثال مردم از وضعیت خودروسازی خیلی شکایت دارند، از تورمی که وجود دارد، ناراضی هستند؛ برخی مسائلی که انتظار می‌رفت ساماندهی شود و خود رئیس‌جمهور هم روی آن تاکید داشت، ساماندهی نشده و فکری به حال آن نشده است.

رضایی گفت: انتظار می‌رود که اتفاقات خوبی امسال در دولت رخ بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز