خبرگزاری کار ایران

قادری:

رتبه بد ایران از نظر سهولت کسب و کار منجر به خروج سرمایه از کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۸۳۸

به گزارش ایلنا، جعفر قادری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در رابطه با گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در اجرای ماده (۷) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی گفت: یکی از کارهای کلید و اساسی که مورد تمجید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است، بحث اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و به دنبال آن تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام می تواند آثار زیادی برای کشور از جمله شفافیت، حذف امضاهای طلایی، سهولت کسب و کار، کاهش زمان اخذ مجوز، کاهش ریسک سرمایه گذاری، تغییر نظارت ها از نظارت پسینی به نظارت پیشینی و جلوگیری و کاهش فساد در سیستم اداری و... به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه رتبه ایران برای شروع کسب و کارها از میان ۱۹۵ کشور، ۱۷۸ می باشد، تصریح کرد: همچنین رتبه ایران از نظر سهولت کسب و کار از میان ۱۹۵ کشور رتبه ۱۲۷ بوده که بسیار نامناسب است و پیامد این رتبه نامناسب این است که سرمایه در کشور نمانده و از طرفی امکان جذب سرمایه نیز وجود ندارد، حال اهتمامی که میان مجلس و دولت ایجاد شده و کمیسیون جهش تولید نیز اقدام مناسبی انجام داده و جلسات منظمی را در این خصوص برگزار کرده است که منجر به اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ و قانون جهش تولید شده است.

عضو کمیسیون جهش و رونق تولید اضافه کرد: کاری که مجلس و دولت انجام می دهند هیچ ارتباطی با تحریم ها نداشته و اتفاقاً به منظور روغن کاری چرخ اقتصاد کشور است و می تواند ریسک سرمایه گذاری را کم و فعالان اقتصادی را دلگرم کند.

وی با بیان اینکه آمار خروج سرمایه از کشور زیبنده نظام نیست، گفت: در شرایط فعلی کشور، نیاز به جذب سرمایه داریم و این امر نیاز به همکاری دولت و مجلس دارد، همچنین نیروی انتظامی نیز که برخی از مجوزها را صادر می کند، باید روند صدور را تسهیل و دستگاه قضایی نیز ورود کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز