خبرگزاری کار ایران

نیشابوری در گفت‌وگو با ایلنا:

بررسی بودجه ۱۴۰۱ و روند همگرایی جبهه اصلاحات در جلسه شورای مرکزی حزب اسلامی کار/ افزایش بی‌رویه قیمت‌ها هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۰۱۲

سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: امیدواریم دستگاه‌های مربوطه به ویژه نهادهای نظارتی از جمله شورای نگهبان نسبت به اصلاح روند تایید صلاحیت‌ها اقدام لازم را انجام دهند تا شاهد افزایش پشتوانه و مشارکت اجتماعی و سیاسی کشور در سال آینده باشیم.

محمد نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درباره آخرین تحولات و اخبار حزب گفت: جلسات شورای مرکزی حزب اسلامی کار، طبق روال سال‌های گذشته، هر هفته دوشنبه‌ها برگزار می‌شود. در کنار آن، چهار ماه پیش کارگروهی تحت عنوان کارگروه قانون کار و تامین اجتماعی در حزب تشکیل شده است که به بررسی قانون فعلی و راهکارهای اصلاح آنها اهتمام کرده است. مفاد این قوانین مورد بحث قرار می‌گیرد، در نهایت پس از هم‌فکری، هم‌اندیشی و بررسی همه قوانین و مقررات حوزه تامین اجتماعی و کار در سطح جهان و همینطور قوانین موجود چهل سال گذشته ایران، به جمع‌بندی خواهد رسید و بعد از آن، اصلاحات مدنظر خود در قانون کار و تامین اجتماعی را به دستگاه‌های اجرایی و همچنین نهادهای قانون‌گذار و در عین حال جامعه کار و تولید ایران ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد:‌ جلسات شورای مرکزی هم مثل گذشته دوشنبه‌ها برگزار می‌شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا، این جلسات سال گذشته بیشتر مجازی بود و با کاهش میزان فراگیری این ویروس جلسات به صورت حضوری و مجازی تشکیل می‌شود. در جلسه روز گذشته شورای مرکزی نیز قانون بودجه سال جاری و همچنین میزان تعیین شده حقوق و دستمزد در نهادهای دولتی و کارگری و تبعات آن در حوزه اشتغال مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای جلسه نظرات خود را بیان کردند.

نیشابوری افزود: در مورد جنگ اوکراین هم به طور مفصل بحث شد و اعضای جلسه تحلیل‌هایی درباره این موضوع ارائه کردند و در نهایت درباره سیاست‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی به ویژه درباره برجام بحث و بررسی‌هایی انجام شد. همچنین درباره اتفاقاتی که در مشهد در خصوص ممانعت از ورود زنان به استادیوم امام رضا (ع) روی داده بود اعضای شورای مرکزی نظراتشان را گفته و ابراز ناراحتی و نارضایتی کردند و از دستگاه‌ قضایی و سازمان قضایی نیروهای مسلح درخواست شد که درباره رفتاری که با زنان و دختران صورت گرفته است، واکنش مناسب نشان داده و با مقصران این کار، برخورد قانونی صورت بگیرد. از دولت محترم نیز خواسته شد با کادر اداری و دستگاه‌هایی که مقصر بودند، برخورد لازم انجام شود.

سخنگوی حزب اسلامی کار همچنین افزود: موضوع همگرایی جبهه اصلاحات و کنش‌هایی که این جبهه و اصلاح‌طلبان در سال جاری خواهند داشت در جلسه شورای مرکزی بحث و بررسی صورت گرفت و مقرر شد در جلسات آینده همچنان به این مباحث پرداخته شود. البته در ٦ ماهه دوم سال جاری و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع انتخابات و نحوه مشارکت در آن نیز در دستور کار حزب و کمیته سیاسی و شورای مرکزی قرار خواهد گرفت.

نیشابوری تصریح کرد:‌ امیدواریم دستگاه‌های مربوطه به ویژه نهادهای نظارتی از جمله شورای نگهبان نسبت به اصلاح روند تایید صلاحیت‌ها اقدام لازم را انجام دهند تا شاهد افزایش پشتوانه و مشارکت اجتماعی و سیاسی کشور در سال آینده باشیم.

سخنگوی حزب اسلامی کار درباره موضوع دیگری که در جلسه اخیر به آن پرداخته شد، گفت:‌ در جلسه اخیر ، موضوع گرانی‌ها و تبعات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ابراز نگرانی شدیدی توسط اعضای شورای مرکزی مطرح شد. همانگونه که همگان شاهد هستند در همین چند روزی که از سال جدید گذشته، شاهد افزایش بی‌رویه و غیرمنطقی برخی از کالاها از جمله گوشت قرمز و خرما بودیم. دو قلم جنسی که در ایام ماه مبارک رمضان به‌شدت مورد استفاده خانوارهای ایرانی بوده، مشمول افزایش بی‌رویه قیمت شده است که هیچ دلیل منطقی و قانع‌کننده‌ای هم برای این موضوع وجود ندارد.

وی افزود: این روند نشان‌دهنده این است که دولت نتوانسته کنترل قیمت‌ها را به خوبی انجام دهد و سیستم نظارتی دستگاه‌های دولتی در حد زیادی ضعیف بوده و بازار به نوعی رها شده است. علیرغم آنکه دولت در ابتدای سکانداری‌اش و همچنین ریاست محترم جمهوری در زمان کاندیداتوری شعارهایی دادند، هیچ‌کدام از آن شعارها تا امروز محقق نشده و مردم گلایه‌مندند.

نیشابوری تصریح کرد: میزان مصرف میوه، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها در خانواده‌های ایرانی در همین چند ماه در سطح وسیعی کاهش پیدا کرده و این در آینده باعث نگرانی خواهد شد. قاعدتاً بخش زیادی از ایمنی بدن در سایه استفاده مناسب و به اندازه از ویتامین‌ها و پروتئین‌ها است. طبیعتاً هر چه این میزان کاهش پیدا کند، احتمال آسیب‌پذیری مردم بیشتر خواهد شد. در نتیجه در برابر بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا مقاومت کمتری شکل خواهد گرفت و نظام درمانی کشور بیش از این دچار خسران و زیان می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم دولت، مسئولان و همچنین مجلس محترم بتوانند با تدوین قوانین، نظارت و اجرای درست جلوی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را بگیرند و سامان‌بخشی مناسبی را در این حوزه شاهد باشیم.

نیشابوری در پاسخ به این سوال که آیا حزب در ماه رمضان مراسم افطاری برگزار خواهد کرد یا خیر گفت: تلاش می‌کنیم تا این کار را انجام دهیم اما چند عامل به شدت سد راه است. یکی گرانی اقلام و کالاها است که باعث شده تا یک افطاری ساده هزینه بسیار زیادی را تحمیل کند. از سوی دیگر احزاب در ایران از نظر مالی ضعیف و ناتوان هستند که این خود مشکل را دوچندان می‌کند. همچنین ویروس کرونا عامل بازدارنده‌ای برای برگزاری افطاری با کیفیت مناسب شده است.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم منابع مالی را تامین کنیم و شرایط جولان ویروس کرونا هم از بین برود، شاید امکان برگزاری افطاری فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز