خبرگزاری کار ایران

سخنگوی حزب اسلامی کار:

افکار عمومی جهان باید جلوی ترامپ بایستند

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۷۶۴

سخنگوی حزب اسلامی کار گفت: لازم است تا افکار عمومی جهانی به سخنان ترامپ و ادبیاتش واکنش نشان دهد.

محمد نیشابوری درباره سخنان ترامپ در نطق سالیانه‌اش در سازمان ملل اظهار کرد: اولین نکته‌ای که در خصوص سخنرانی ترامپ باید مد نظر قرار داد این است که اظهارات او به عنوان نظر ملت آمریکا بیان شده، یا نه برگرفته از خصوصیات اخلاقی خود ترامپ بوده است؟

وی ادامه داد: ترامپ از زمانی که به عنوان رئیس جمهور آمریکا توانست رای الکترال  را کسب کند، بر خلاف منافع ملی آمریکا صحبت ها و رفتار های بسیار بد و خلاف اداب دیپلماتیک از خود نشان داده است.

نیشابوری خاطر نشان کرد: این شخصیت که الان رئیس جمهور شده، فردی اقتصادی است و وجوه سیاسی ندارد. دارای عقده‌های متعدد روانی و رفتاری است که طی دوران زندگی ‌اش ایجاد شده و با توجه به رشدش در حوزه‌های اقتصادی مثل ساختمان سازی و سهام، روحیه‌اش همواره بسیار متغیر و روان پریشانه بوده است.

وی افزود: صحبت‌های او در سازمان ملل هم برگرفته از همین رفتار بوده است. در مورد برجام هرعقل سلیمی می‌داند که ضروری‌است تا همه‌ دنیا پشت یک موافقت‌نامه جهانی بیاستند؛ چراکه  توانسته‌ است الگوی جدیدی را در فضای بین‌الملل ایجاد کند. قاعدتا دولت آمریکا هم باید از همین شرایط استفاده کند و از برجام برای برطرف شدن مشکلات دیگرش الگو بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه"حرف‌های ترامپ درباره برجام موضع رسمی مردم آمریکا نیست" گفت: حرف‌های  ترامپ بر اساس روحیات و شخصیت اجتماعی و جناحی او است . ترامپ از جمهوری خواهان است و آنها از این دست افراد که با چنین ادبیاتی سخن بگویند نمونه‌های بسیاری مثل بوش پدر و پسر داشته‌اند بر این اساس برخی از رسانه‌های خارجی، سخنرانی بوش پسر را یادآوری کردند و گفتند گویی فرزند بوش پسر در سازمان ملل صحبت کرده است .

نیشابوری همچنین اظهار کرد: این روحیه و خصلت برگرفته از روحیات اقتصادی است که آنان در دوران رشدشان در آمریکا داشته‌اند. آنها به گاوچران‌ها معروف هستند. این خوی وحشی که نسبت به مردم دنیا از جمله مردم و دولت ایران دارند، قابل درک است.

وی با اشاره به نقش اتحاد جهانی در مقابل ترامپ و عقایدش گفت: حالا با وجود تمام این مسائل برخورد جهان با این ادبیات مهم است؛ چراکه جایی باید جلوی این ادبیات گرفته شود. برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی چون چین مقابل ترامپ و افکارش موضع گرفته‌اند اما این مواضع باید تقویت شود. باز هم تاکید دارم جایی افکار عمومی جهان باید جلوی ترامپ بیاستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآورشد: مجموعه مذاکره‌کنندگان ایرانی طی مدتی که در آمریکا هستند باید در متن سخنرانی، گفت‌وگو و دیدارهایشان دیپلماسی ایرانی را به جهان نشان دهند و به کرات از برجام دفاع کنند. لازم است تا برجام به عنوان یک الگوی موفق معرفی شود و ترامپ را هم به عنوان یک الگوی منفی بشناسانند.

وی در پایان تصریح کرد: فراموش نمی‌کنیم که تنها کشوری که در سال‌های گذشته به شدت از رفتارهای هنجار شکنانه ترامپ دفاع کرده، رژیم صهیونیستی بوده است. نزدیکی ترامپ و نتانیاهو هم جالب و قابل تحلیل است؛ چراکه او در مدتی که از عمر برجام گذشته در انزوای کامل قرار گرفته است و نگاهش نسبت به برجام در اقلیت قرار گرفته است. هم ترامپ و هم نتانیتاهو ویژگی‌های مشترکی دارند،‌ هر دو آن‌ها جنگ طلب هستند و به کشتار بیشتر از انسانیت توجه می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز