خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس رقم خورد؛

مخالفت نمایندگان با طرح «اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس»

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۳۲۰

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ۱۵ فروردین مجلس در نخستین دستور به بررسی گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی پیرامون طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس پرداختند.

پس از قرائت گزارش کمیسیون توسط سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی سه نماینده موافق و سه نماینده مخالف به بیان نظرات و دلایل خود نسبت به این طرح پرداختند.

اصلاح روند تدوین و مطرح شدن طرح‌ها و پیشنهادات، ساماندهی جمع‌آوری نظرات در این فرآیند و شفاف شدن بودجه شرکت‌های دولتی در بخش بررسی بودجه این طرح از جمله مهمترین دلایل موافقین نسبت به این طرح بود.

در مقابل نمایندگان معتقد بودند که در بخش‌هایی از این طرح، طراحان وارد اصلاح ساختار بودجه شده‌اند و در موادی از آن برای سیستم بانکی و اوراق اسلامی تعیین تکلیف صورت گرفته است.

در پایان محمدحسین حسین‌زاده بحرینی رییس کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس طی سخنانی با قدردانی از نظرات موافقین و مخالفین، گفت: تلاش کردیم تا ساماندهی مناسبی نسبت در بحث طرح‌ها صورت گیرد و برای رفع ایرادات مدنظر نمایندگان مخالف با هماهنگی صورت گرفته با هیات رییسه، در صورت تصویب کلیات این طرح، به صورت دوشوری بررسی خواهد شد و مجدداً به کمیسیون باز می‌گردد.

در پایان با اعلام رییس مجلس این طرح با حضور ۲۴۳نفر از نمایندگان به رأی گذاشته شد که با کسب ۱۲۹ رأی موافق، ۱۰۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از ۲۴۳ رأی مأخوذه با توجه به اینکه این طرح به کسب دو سوم آرا نیاز داشت، به تصویب نرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز