خبرگزاری کار ایران

رئیسی:

ایتام فرزندان ایران و آینده‌سازان کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۲۳۲

رئیس‌جمهور روزه اولین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ را با حضور در کنار ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی افطار کرد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی در این ضیافت که یکشنبه شب برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن بهار قرآن و گرامیداشت تقارن آن با بهار طبیعت، ایتام را فرزندان ایران اسلامی و آینده‌سازان کشور خواند و به آنان توصیه کرد با همت و جدیت در تحصیل علم و فراگیری مهارت، خود را برای نقش‌آفرینی مسئولانه و مثمر ثمر برای آینده ایران اسلامی آماده کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه لازمه رشد و موفقیت داشتن پشتکار و کسب علم و مهارت است، افزود: بسیاری از انسان‌های نامدار در محرومیت و گرفتاری به موفقیت‌های چشمگیر دست یافته‌اند و این نشانه‌ای است برای همه ما که بدانیم هیچ گاه نباید از درگاه خداوند متعال ناامید شویم و هرگز دست از تلاش و کوشش نکشیم.

رئیسی با مرور فضیلت‌ها و جایگاه الهی ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: باید قدر تمام لحظات ماه رمضان را بدانیم و بی‌تردید اگر انسان با خداوند ارتباط قلبی برقرار کند، خداوند نیز در سختی‌ها دستگیر آن خواهد بود.

رئیس‌جمهور عدالت‌گستری و حمایت از محرومان را جزء ویژگی‌های هویتی دولت مردمی خواند و گفت: بر همین اساس و مبانی دین اسلام، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را جزء مهم‌ترین وظایف خود می‌دانیم و باید این کودکان دوشادوش سایر کودکان این مرز و بوم، از تمام شرایط لازم رشد فردی و اجتماعی برخوردار باشند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ایتام حاضر در ضیافت افطاری، گفت: شما همگی فرزندان این کشور هستید و همه ما مسئولان خدمتگزار شما و سایر اقشار ملت شریف ایران هستیم. از خداوند متعال می‌خواهم قدر این فرصت را خوب بدانیم و بتوانیم آن چنانکه شایسته ملت شریف ایران است، خدمتگزاری کنیم.

رئیسی افزود: شما جوانان و نوجوانان عزیز باید از فرصت جوانی خود استفاده کنید، تا همزمان با رشد جسمی و تحصیل دانش، به تزکیه نفس و خودسازی هم بپردازید تا علاوه بر اینکه انسان مفیدی برای جامعه می‌شوید، در پیشگاه خداوند متعال نیز فردی ارزشمند و کامل باشید.

رئیس‌جمهور در پایان ایتام را به شکرگزاری از خداوند متعال و دعا برای والدین و مربیان خود توصیه کرد و گفت: هر چقدر در حق والدین و مربیان خود دعا کنید خداوند نیز راه‌های موفقیت پیش روی شما را خواهد گشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز