خبرگزاری کار ایران

حکم قصاص قاتل شهید رنجبر در دیوان عالی کشور بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۰۹۲

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: پرونده قاتل شهید علی اکبر رنجبر، مامور انتظامی شیراز که اواخر سال گذشته، در دادگاه کیفری یک استان فارس به قصاص محکوم شده بود، به دنبال اعتراض وکیل مدافع متهم، هفته گذشته به دیوان عالی کشور ارسال شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با اعلام این خبر گفت: حکم این پرونده در اواخر سال ۱۴۰۰ در دادگاه کیفری یک استان فارس صادر و قاتل به قصاص محکوم شده بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به ابلاغ این حکم به قاتل و وکیل وی اظهار داشت: پس از ابلاغ حکم قصاص وکیل مدافع وی به حکم صادره اعتراض کرد که بر این اساس، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی فوق‌العاده به این پرونده در دستور کار دادگستری است، گفت: مجموعه قضایی استان این پرونده را هم پیگیری می‌کند تا سریع‌تر در دیوان عالی کشور رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام موسوی یادآور شد: دستگاه قضایی از ابتدای وقوع این جنایت رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد و سیر قانونی پرونده از جمله تحقیقات پرونده و همه ضوابط مندرج در آئین دادرسی کیفری را در کمترین زمان ممکن اجرا کرد.

موسوی ادامه داد: پس از گذشت یک ماه از وقوع حادثه قتل و شهادت مظلومانه شهید رنجبر جلسه رسیدگی دادگاه برگزار و دادگاه پس از اعلام ختم رسیدگی به صورت حضوری اقدام به صدور رأی کرد و متهم این پرونده را با توجه به مطالبه اکید اولیاء دم و شکات پرونده به قصاص نفس، حبس، شلاق و پرداخت دیه و از باب جراحات غیرمؤثر در قتل نسبت به سرباز وظیفه محکوم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز