خبرگزاری کار ایران

با حضور امیرعبداللهیان؛

مراسم نوروز وزارت امور خارجه آغاز شد/ خطیب‌زاده: سده جدید با دولت جدید و سیاست خارجی جدید همزمان شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۶۰۹

مراسم نوروز دستگاه دیپلماسی با حضور وزیر امور خارجه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایللنا، مراسم نوروز وزارت امور خارجه با حضور حسین امیرعبداللهیان، معاونین وزارت امور خارجه و سفرا و روسای نمایندگی‌های مقیم تهران آغاز شد. 

در این مراسم که در باشگاه دیپلماتیک دستگاه دیپلماسی برگزار می‌شود، سفرای کشورهای حوزه تمدنی نوروز نیز حضور دارند. 

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در مقدمه این مراسم گفت: خبر خوب این است که امروز تنها یک سخنرانی خواهد بود و آن بنده هستم و پس از آن تنها با زبان شعر و موسیقی سخن خواهیم گفت. مایلم در این ابتدا رسیدن بهار را تبریک بگویم. خیلی خرسندم که در طلیعه سده جدید شمسی میزبان شما هستیم. نوروز آئینی کهن و ماندگار، با تاریخی شکوهمند است. 

وی ادامه داد: دوستان عزیز نوروز به معنای شروع جدید است و ایرانیان مانند همه مردمان این حوزه تمدنی، هر آغازی را جشن می‌گیرند و سده جدید که با دولت جدید و سیاست خارجی جدید همزمان شده برای ما معنا و خجستگی مضاعفی دارد.معتقدیم نوروز و سده جدید آغاز کارهای بزرگ برای حوزه تمدنی ماست و به معنای دقیق‌تر سیاست همسایگی ما در این حوزه تجلی خواهد کرد. 

وی افزود: نیاکان ما که سهم سترگی در تمدن بشری داشتند در مسیر تبادل این ارزش‌های تاریخی و فرهنگی صیقل یافته خود را به نمایش گذاشتند و به همت آن‌ها بود که همه ما بر سر این سفره تمدنی مشترک بشری نشسته‌ایم. این فستیوال طبیعی که پیام‌آور شادی، صلح و دوستی است تا تقویت مبانی مشترک بشری خود را جشن بگیریم. امروز جهان بیش از هر زمان دیگری به ندای تمدنی صلح، گفت‌وگو و هم زیستی مسالمت‌آمیز نیاز دارد.   

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سیاست خاجی دولت مردمی دکتر رئیسی در نظر دارد مبتنی بر این مولفه‌های مشترک آینده‌ مشترکی را در این منطقه رقم بزند تا دوستی‌ها بیشتر و مهربانی‌ها افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز