خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خبر داد؛

صدور بیش از ۲۱۵ هزار گواهی امضای الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۴۳۷

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: امسال بیش از ۲۱۵ هزار گواهی امضای الکترونیکی از طریق دفاتر اسناد رسمی صادر شد که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایلنا، علی خندانی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امسال از ۱۵۰۰ دفتر اسناد رسمی در استان تهران بازرسی کردیم که ۳۴۲ مورد آن گزارش‌های ارسالی از اداره کل ثبت استان و ۲۳۷ مورد هم شکایت‌های مردمی به کانون سردفتران و دفتریاران بود. بازرسی‌ها شامل بازرسی کلی، مالی، اجمالی و موردی است.

وی گفت: همچنین گروه جهادی کانون سردفتران و دفتریاران با مشارکت جامعه سردفتری موجبات آزادی ۸ زندانی را به مناسبت اعیاد ماه رجب و شعبان فراهم کردند که این اقدام ادامه خواهد داشت.

خندانی افزود: در اواخر سال ۱۴۰۰ انتخابات هیات مدیره کانون‌های سردفتران و دفتریاران برخی از استان‌های کشور برگزار شد و اعضای هیات مدیره کانون‌ها در استان خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، آذربایجان شرقی انتخاب و منصوب شدند.

وی گفت: آغاز طرح تصویربرداری از دفاتر دستنویس دفترخانه‌های کشور یکی از بزرگترین اقدامات کانون سردفتران و دفتریاران با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همکاری دفاتر اسناد رسمی بود با اجرای این طرح دیگر نگران از بین رفتن یا سوءاستفاده‌های احتمالی مبنی بر سرقت و کلاهبرداری از این دفاتر قدیمی نیستیم. کانون سردفتران و دفتریاران با خرید و در اختیار گذاشتن دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای به استان‌ها و نظارت بر اجرای طرح از سوی کانون‌ها گام بلندی برای اجرای آرشیو الکترونیکی اسناد قدیمی برداشت.

وی گفت: به طور تقریبی با فعالیت حدود ۸۲۰۰ دفتر اسناد رسمی در کشور پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ میلیون صفحه سند دست‌نویس تصویربرداری و آرشیو الکترونیکی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز