خبرگزاری کار ایران

در جلسه کانون با انتقاد از شرایط موجود مطرح شد؛

اصرار سردفتران در برگزاری تجمع اعتراض آمیز

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۱۱۹

جلسه کانون سردفتران و دفتریاران تهران با حضور بیش از ۴۰۰ عضو در محل کانون برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه رییس کانون سردفتران و دفتریاران تهران به تشریح مشکلات و چالشهای پیش آمده در خصوص ثبت سند خودرو و مصوبات اخیر مجلس پرداخت و گفت: از هنگامی که چنین رویکردی علیه سردفتران پیش آمد، با تمام قدرت پیگیری‌های لازم را برای رفع این سوتفاهم به عمل آورده‌ایم.

علی خندانی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد این پیگیری ها کافی نیست گفت: می بایست پیگیری‌های جدی تری به عمل آوریم تا مشکلات پیش آمده مرتفع شود. در جریان این نشست تعدادی از اعضای حاضر در جلسه به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند. بسیاری از اعضا تاکید داشتند که می بایست تجمعات گسترده ای را مقابل مراکز تصمیم گیری همچون مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه برگزار کرد. موافقان این پیشنهاد معتقد بودند که قوه قضاییه، خانه سردفتران است و می بایست حامی آنان باشد، بنابراین لازم است با حضور مقابل قوه قضاییه، از مسئولان دستگاه قضا به ویژه حجت الاسلام محسنی اژه ای، ریاست قوه قضاییه درخواست مساعدت کرد.

در ادامه ریاست کانون با تاکید بر اینکه بهترین فضا برای استیفای حقوق سردفتران، حضور در جلسات تخصصی و بحث و بررسی در فضای کاملا کارشناسی است گفت: کشور در شرایطی نیست که به سمت تجمع برویم، زیرا امکان دارد افراد فرصت طلب از تجمع صنفی سردفتران سواستفاده کرده و اهداف ما را به نفع دیدگاه‌های خودشان مصادره کنند، بنابراین عاقلانه این است که درخواست جلسات تخصصی با ریاست قوه قضاییه و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس داشته باشیم.

علی خندانی با تاکید بر اینکه باید از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درخواست کرد تا فرصتی برای برگزاری جلسه تخصصی به نمایندگان منتخب کانون سردفتران بدهد گفت: انتظار می‌رود هنگامی که برای دفاتر اسناد رسمی تصمیمی گرفته می شود، حتماً نمایندگان سردفتران قبل از آنکه آن پیشنهاد یا طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود، در جلسات تخصصی حضور یابند و نظرات خود را مطرح و از جایگاه سردفتران دفاع کنند.

وی با اعلام اینکه به زودی نامه های رسمی خطاب به ریاست قوه قضاییه و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تنظیم و ارسال خواهد شد گفت: به صورت رسمی تقاضای ملاقات از این بزرگواران را خواهیم داشت. رییس کانون با  تاکید بر اینکه حجت الاسلام اژه ای همچون سردفتران به این نکته مهم باور دارند که قوه قضاییه تنها محل مراجعه و پناهگاه سردفتران است گفت: دستگاه قضا می بایست حامی سردفتران باشد، چراکه هر آنچه تا امروز در قالب قانون تصویب و ابلاغ شده، در دفترخانه ها اجرا شده و می‌شود و از نگاه سردفتران مفاد قانونی باید در دفاتر اسناد رسمی مو به مو اجرا شود.

در ادامه علی قاسمی سردفتر ۲۹۳ تهران با اشاره به مسایل مطرح شده در این جلسه با تاکید بر اینکه می بایست اقدامات اصولی و منطقی را برای حل مشکل در پیش بگیریم گفت: کار عاقلانه این است که از ریاست قوه قضاییه درخواست وقت ملاقات داشته باشیم و دلایل و مستندات خود را به عرض ایشان برسانیم، حجت الاسلام محسنی اژه ای چالش ها و مشکلات سردفتران را به خوبی می شناسد و تسلط کافی به مواد قانونی دارد. وی تاکید کرد: در فضای تخصصی و حضور در دفتر حجت الاسلام اژه ای، بهتر می توانیم به موضوعات و چالشهای سردفتران بپردازیم و از ریاست قوه قضاییه درخواست مساعدت داشته باشیم. قاسمی برگزاری جلسات تخصصی سردفتران با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اعضای کمیسیون قضایی مجلس تسلط کافی به مسائل حقوقی دارند و می توانیم با آنان نیز مسائل پیش آمده را مطرح کنیم.

وی گفت: واقعیت این است که بقیه نمایندگان مجلس در مباحث تخصصی به دیدگاه کمیسیون مربوطه اعتماد می کنند، بنابراین اگر بتوانیم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس را با مشکلات پیش آمده آشنا کنیم و سوتفاهم ها را برطرف کنیم، آنان می‌توانند دیگر نمایندگان را توجیه کرده و موانع پیش آمده را ساماندهی کنند. سردفتر ۲۹۳ تهران با تاکید بر اینکه می بایست قانون ملاک هر گونه اقدامی باشد گفت: تصمیمات و رفتارهای سلیقه‌ای باعث به وجود آمدن مشکل برای سردفتران و مردم می‌شود، بنابراین بهتر است همه به قانون برگردیم و از برداشت سلیقه ای از قانون خودداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز