خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای روس:

روسیه هیچ مانعی برای رسیدن به توافق در وین نخواهد بود/ هیچ ارتباطی میان تحولات اوکراین و مذاکرات وین وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۰۶۳

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روسیه هیچ مانعی برای رسیدن به توافق در وین نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف گفت: امروز موضوع  مذاکرات وین در خصوص رفع تحریم‌های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دادیم؛ مایلم در همین جا اعلام کنم که روسیه هیچ مانعی برای رسیدن به توافق نخواهد بود.

وی ادامه داد: هیچ ارتباطی میان تحولات اوکراین که درباره‌اش صحبت خواهم کرد و مذاکرات وین وجود ندارد و ما چنانچه با طرف آمریکایی در خصوص برخی از مسایل باقیمانده که از خطوط قرمز اصلی جمهوری اسلامی ایران هست به توافق برسیم و توافق نهایی در وین حاصل شود بر مبنای گفت‌وگوهایی که امروز با آقای لاروف داشتیم روسیه همچنان که از ابتدای مذاکرات نقش بسیار سازنده و مثبتی داشت تا پایان مذاکرات و رسیدن به یک توافق خوب قوی و پایدار در کنار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و از رسیدن به چنین توافقی حمایت خواهد کرد.

وی افزود: ما امیدوار هستیم طرف آمریکایی دست از زیاده‌خواهی‌های خود در دقایق نزدیک به توافق دست بردارد و ما بتوانیم در آینده نزدیک رسیدن به یک توافق خوب و پایدار را همه طرف‌هایی که در مذاکرات وین حضور دارند را اعلام کنیم. طبعا وقفه ایجاد شده در مذاکرات می‌تواند زمینه ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام باشد.

وزیر امور خارجه گفت: حفظ منافع و اصول ایران مستقل و مقتدر و تامین منافع قطعی ملت ایران مورد اهتمام جدی ما است امروز جمهوری اسلامی ایران یک کنشگر فعال مستقل و تاثیرگذار است که در چارچوب سیاست متوازن خود نه برای خود اقماری می‌طلبد و نه اقمار هیچ طرفی خواهد بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز