خبرگزاری کار ایران

به منظور تامین نظم و امنیت عمومی و در آستانه نوروز صورت گرفت؛

ابلاغ بخشنامه ده‌گانه دادستان کل به دادستان‌های سراسر کشور/ واحد کشیک نوروزی در دادسراها برقرار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۴۱۶

همزمان با در پیش بودن ایام نوروز و در راستای تامین امنیت و نظم عمومی و صیانت از حقوق عامه، دادستان کل کشور در بخشنامه ای ضمن تاکید بر تشکیل کشیک قضائی در تعطیلات نوروزی، دادستان های سراسر کشور را موظف به پیگیری بندهای ده‌گانه آن نمود.

به گزارش ایلنا، همزمان با در پیش بودن ایام نوروز و در راستای تامین امنیت و نظم عمومی و صیانت از حقوق عامه، دادستان کل کشور در بخشنامه ای ضمن تاکید بر تشکیل کشیک قضائی در تعطیلات نوروزی، دادستان های سراسر کشور را موظف به پیگیری بندهای دهگانه آن نمود.

در این بخشنامه با تبریک اعیاد شعبانیه بویژه ولادت با سعادت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء و تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و نوروز ۱۴۰۱ بر پیگیری جدی مراتب ذیل بمنظور ارائه خدمات ویژه قضایی به مردم عزیز در ایام تعطیلات نوروزی تاکید گردیده است:

۱) برقراری واحد کشیک نوروزی در دادسراها برای ارائه خدمات قضائی.

۲) برنامه ریزی برای نظارت بر ضابطین قضائی و بازرسی منظم از بازداشتگاهها.

۳) نظارت بر مجرمین سابقه دار و عدم اعطای مرخصی به سارقین حرفه ای بمنظور پیشگری از وقوع جرائم در تعطیلات.

۴) اتخاذ تدابیر لازم توسط پلیس راهور در جهت کاهش تصادفات جاده ای و صیانت از جان انسانها.

۵) ممانعت از تغییر کاربری اراضی ملّی، منابع طبیعی توسط سودجویان با همکاری سازمانهای ذیمدخل و در صورت ارتکاب جرم، رسیدگی فوری و اتخاذ تصمیمات قضائی لازم در واحد کشیک قضایی.

۶) نظارت لازم توسط مسئولین تعزیرات حکومتی، اتحادیه ها و تشکّل­های صنفی بر رستوران ها و مراکز توزیع مواد غذایی و برخورد با متخلفین مربوطه.

۷) نظارت بر مراکز تفریحی و جشنواره ها بمنظور رعایت اخلاق و شعائر اسلامی.

۸) ایجاد هماهنگی لازم با عوامل وزارت نیرو جهت استانداردسازی روشنایی معابر و رصد شبانه ­روزی توسط مأمورین نیروی انتظامی بمنظور کاهش جرائم سرقت.

۹) همکاری با مسئولین بهداشت و درمان و تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تجمعّات خانوادگی بمنظور کنترل و کاهش ابتلا به کووید ۱۹.

۱۰) رصد مستمر و پایش هدفمند اقدامات احتمالی دشمنان و معاندین نظام بمنظور آلوده سازی افکار عمومی و پیگیری جرائم ارتکابی.

حجت الاسلام سید محسن هاشمی مدیر روابط عمومی دادستانی کل کشور با بیان اینکه این بخشنامه سعی دارد امنیت و نظم عمومی جامعه را در ایام تعطیلات نوروزی ارتقاء بخشد، اظهار داشت: نظارت کارآمد و همه جانبه بر اجرای صحیح این بخشنامه از سوی دادستان های مراکز استان ها به صورت مستمر از سوی دادستان محترم کل کشور پیگیری و دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز