خبرگزاری کار ایران

در پیامی به رئیس‌جمهور کشورمان؛

علی‌اف سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک تهران-باکو را تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۲۵۰

رییس جمهور آذربایجان در پیامی به رئیس‌جمهور کشورمان سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام الهام علی‌اف به سیدابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

جناب آقای رئیس جمهور محترم؛

این روز مهم بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران - سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک - را صمیمانه به جنابعالی تبریک عرض می نمایم و بهترین آرزوهای خود را به ملت دوست و برادر ایران اعلام می دارم.

اراده ملت های ما که با ریشه های مذهبی و فرهنگی به هم پیوسته اند، پایه اصلی روابط آذربایجان و ایران است که بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری بنا شده است. سطح بالای روابط دوستانه امروز ما نتیجه فعالیت های مشترک کشورهای ما در سی سال گذشته است. طی این سالها، سفرهای متقابل متعدد، اسناد امضاء شده، توافقات حاصل شده و پروژه های مشترک نقش مهمی در توسعه همکاری های پویای ما در زمینه های سیاسی، اقتصادی، حمل و نقل، انرژی، فرهنگی و سایر حوزه ها داشته است.

من از گفتگوهای سیاسی منظم بین جمهوری آذربایجان و ایران و همکاری ما در تعدادی از زمینه ها قدردانی می کنم. معتقدم که امروز چشم اندازهای زیادی برای توسعه بیشتر همکاری های متقابل و سودمند ما وجود دارد. بدون شک، احیای مرزهای دولتی آذربایجان و ایران در نتیجه آزادسازی سرزمین های تاریخی و باستانی ما از اشغال، شرایط مساعدی را برای استفاده کامل از ظرفیت های موجود در زمینه های مختلف و مشارکت مشترک در اجرای کریدورهای حمل و نقل و ارتباطی ایجاد کرده است. در این راستا، مایلم بر اهمیت یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص ایجاد ارتباطات جدید بین منطقه اقتصادی زنگه زور شرقی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان تاکید کنم.

در حال حاضر، کار بازسازی و مرمت گسترده ای در مناطق آزاد شده ما در حال انجام است. ما خوشحال خواهیم شد که در آینده نزدیک شاهد مشارکت شرکت های کشور شما در این فرآیند باشیم.

من معتقدم که روابط آذربایجان و ایران که در خدمت منافع مردم ما و منافع کشورهای ما است، با تلاش های مشترک ما با موفقیت به توسعه و تقویت ادامه خواهد داد.

با استفاده از این فرصت، برای شما آرزوی سلامتی، موفقیت در امور و آرامش و بهروزی برای مردم دوست و برادر ایران دارم.

با احترام،

 الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز