خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر:

بهبود مناسبات و همکاری‌های ایران و عربستان به نفع منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۶۰۷

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره به اظهارات ضد ایرانی سفیر عربستان سعودی در مصاحبه با روزنامه الاخبار مصر، واکنش نشان داد و تاکید کرد: ایران از هر گونه تصمیم عربستان برای در پیش گرفتن گفت‌وگو و همکاری به جای منازعه استقبال می‌کند، چراکه بهبود مناسبات و همکاری‌های دو کشور می‌تواند به نفع دو کشور و بلکه همه منطقه باشد.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی در این ارتباط گفت: اتهامات سفیر عربستان سعودی در قاهره به ایران در مصاحبه با روزنامه الاخبار مصر، در مورد دخالت در امور کشورهای منطقه کاملا مردود است.

وی با بیان اینکه فرافکنی و تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مشکلی را از عربستان سعودی و از منطقه حل نمی‌کند، اظهار داشت: برخلاف ادعاهای بی‌اساس ایشان، متن و روح قانون اساسی و سیاست عملی و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی ملت‌های دیگر و احترام به استقلال و حاکمیت کشورها و در عین حال حمایت از مظلوم است.

این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: ایران هم در مواضع و هم در عمل نشان داده است که در کنار دولت‌های ملی و ملت‌های منطقه ایستاده و مخالف توسل به زور و روش‌های تروریستی برای ایجاد بی‌ثباتی و تزلزل در منطقه است.

کنعانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی، همواره در کنار ملت‌ها و دولت‌های منطقه از جمله لبنان و فلسطین بوده و در توانمندسازی آنان برای دفاع از خود در مقابل متجاوز، شرافتمندانه‌ترین اقدامات و بیشترین موفقیت‌ها را داشته است، تصریح کرد: ایران در مبارزه علیه تروریسم داعشی و تکفیری – که خاستگاه فکری و عقیدتی و نیز حامیان مادی و معنوی آنان برای جهانیان مشخص است - نقشی تعیین‌کننده در کل منطقه از جمله در عراق و سوریه داشته است.

وی با بیان اینکه درخصوص یمن نیز برخلاف ادعاهای ایشان، شکل‌گیری و ادامه بحران اسفناک و دردناک این کشور، محصول تجاوز نظامی غیرقانونی و غیراخلاقی هفت ساله عربستان علیه مردم مسلمان یمن است، خاطرنشان کرد: به ایشان توصیه می‌کنم به جای اتهام‌زنی ناشیانه به ایران در قضیه یمن، به دولت متبوع خود توصیه کند به تلاش‌های ایران برای حل سیاسی بحران یمن بپیوندد و نیز به حسن نیت و ابتکارهای سیاسی ایران برای انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای و ایجاد ثبات و امنیت جمعی پاسخ مثبت دهد.

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره افزود: بدیهی است ایران از هر گونه تصمیم عربستان برای در پیش گرفتن گفت‌وگو و همکاری به جای منازعه استقبال می‌کند، چراکه بهبود مناسبات و همکاری‌های دو کشور می‌تواند به نفع دو کشور و بلکه همه منطقه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز