خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱؛

دولت و بانک مرکزی مکلف به تامین تسهیلات مسکن رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه سابقه جبهه و آزادگان حداقل ۳ ماه اسارت شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۵۱۳

نمایندگان مردم در مجلس، دولت و بانک مرکزی را مکلف کردند تا نسبت به تامین تسهیلات لازم برای تأمین مسکن ۵۰ هزار نفر از رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه و آزادگان با حداقل ۳ ماه اسارت اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با پیشنهاد احمد امیرآبادی فراهانی مبنی بر تنفیذ بند (ح)  تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با ۱۴۸ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند (ح) تنفیذ شده اصلاحی تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛

- دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند در اجرای بند (الف) ماده (۸۹) قانون برنامه ششم توسعه و با رعایت ماده (۶۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تسهیلات لازم برای تحقق هدف قانون مبنی ‌بر تأمین مسکن پنجاه هزار نفر از رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت را تأمین‌کنند و با معرفی سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداخت نمایند، تعیین مبلغ تسهیلات برای هر نفر همانند جانبازان به پیشنهاد مشترک سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه و تصویب هیات وزیران می باشد. یارانه سود تسهیلات مذکور از محل تبصره (۱۴)  و بند (ی) تبصره ۱ و بند الحاقی تبصره ۲ می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز