خبرگزاری کار ایران

گزارش رسانه صهیونیستی از دیدار بنت و پوتین و تلاش برای کارشکنی در احیای برجام

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۵۸۲

نخست وزیر اسرائیل با رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسرائیل دیفنس، نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل با پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد.

وی در این دیدار علاوه بر موضوع اوکراین در مورد توافق هسته‌ای با ایران رایزنی کرد. 

نخست وزیر اسرائیل ادعا کرد که این توافق اگر نگوییم بدتر از توافق ۲۰۱۵ است، تکرار همان توافق است. 

این رسانه گزارش داد که بنت در تلاش است تا از طریق مسکو محدودیت‌های بیشتری را برای ایران در مسیر دستیابی به قابلیت هسته‌ای ایجاد کند.

هدف اصلی بنت در این دیدار این بود که مطمئن شود اسرائیل با حفظ موضع تقریباً خنثی در قبال تهاجم روسیه به اوکراین با پوتین دیدار کند، او به  هماهنگی با روسیه در مورد ایران امیدوار  بود و تاکید کرد همکاری با روسیه در سوریه ادامه خواهد داشت.

 موضوع دیگری که بنت روز شنبه با پوتین در مورد آن صحبت کرد، توافق با ایران بود. بنت در تلاش است تا از طریق مسکو محدودیت‌های بیشتری را برای ایران در مسیر دستیابی به قابلیت هسته‌ای ایجاد کند.

این یک کار به ظاهر غیرممکن است، زیرا روسیه به دنبال یک توافق جدید با تهران است که روابط خوبی با آن دارد. اما روسیه هیچ علاقه‌ای به دستیابی ایران به بمب هسته‌ای ندارد و اسرائیل در تلاش است تا کرملین را متقاعد کند که آنچه را که دولت کنونی تاکنون انجام نداده است، یعنی محدودیت‌های واقعی بر برنامه هسته‌ای ایران، نظارت دقیق و مؤثر، و به‌ویژه تمدید آن، اجرایی کند.

و این آخر هفته، روسیه با درخواست تضمین‌های کتبی آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌های مسکو به دلیل تهاجم اوکراین شامل همکاری روسیه با ایران نمی‌شود، کاری غیرمنتظره برای ایجاد سردرگمی و تاخیر در مذاکرات وین انجام داد.

اعلام روسیه می‌تواند ماه‌ها گفت‌وگوهای غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن در وین را خدشه‌دار کند.

یک مقام ایرانی روز شنبه به رویترز گفت که تقاضای جدید روسیه "سازنده" نیست.

وی افزود: روس‌ها این خواسته را دو روز پیش روی میز گذاشته بودند. این درک وجود دارد که روسیه با تغییر موضع خود در مذاکرات وین می‌خواهد منافع خود را در جاهای دیگر تضمین کند. این اقدام برای مذاکرات هسته‌ای وین سازنده نیست.

 وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخی تاکید کرد که تحریم‌های جدید مرتبط با روسیه با برجام ارتباطی ندارد و نباید تأثیری بر مذاکرات بگذارد.

همچنین بنت از پوتین خواست با کریدورهای بشردوستانه موافقت کند، جایی که صدهزار یهودی اوکراینی می‌توانند به لهستان و مولداوی فرار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز