خبرگزاری کار ایران

اولیانوف مطرح کرد؛

احتمال توافق نهایی قبل از پایان هفته آینده/ شهاب‌های آسمانی هم ممکن است بر مذاکرات وین تأثیر بگذارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۲۴۰

دیپلمات روس تاکید کرد که احتمال زیادی وجود دارد که مذاکرات تا هفته آینده به نتیجه برسد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، میخائیل اولیانوف دیپلمات ارشد روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: "احتمال بسیار زیادی" وجود دارد که تهران و واشنگتن به بن‌بست خود در مورد چگونگی بازگرداندن توافق هسته‌ای قبل از پایان هفته آینده پایان دهند.

میخائیل اولیانوف روز یکشنبه در حاشیه مذاکرات در وین گفت: توافق برای احیای برجام که ایالات متحده آن را ترک کرد، تقریباً به طور قطع هفته آینده یا قبل از پایان هفته آینده حل و فصل خواهد شد. البته «تحولات غافلگیرکننده یا منفی» لحظه آخری همچنان می‌تواند مذاکرات را بی‌نتیجه کند.

این دیپلمات روس که کشورش به دلیل جنگ با اوکراین با تحریم‌های بین‌المللی مواجه شده است، به سؤالات مربوط به اینکه آیا این درگیری می‌تواند مذاکرات را از مسیر خارج کند یا خیر، پاسخ داد و گفت: «از نظر تئوری حتی شهاب‌های آسمانی هم ممکن است بر مذاکرات وین تأثیر بگذارند».

اولیانوف گفت که قصد دارد بعدازظهر دوشنبه با باقری ملاقات کند، اما از اظهارنظر در مورد آنچه همتای ایرانی خود از تهران خواهد آورد خودداری کرد.

وی افزود: من بسیار امیدوار بودم که مذاکرات تا پایان فوریه به پایان برسد. اما مسائل و سوالات باقی مانده ظریف و پیچیده هستند و باید به طور کامل و سریع به آنها پرداخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز