خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در مراسم بزرگداشت شهدای سانحه هوایی تبریز:

از خودگذشتگی خلبانان، برگ زرینی در تاریخ نیروی هوایی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۴۵۲

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در مراسم بزرگداشت شهدای سانحه هوایی تبریز گفت: تاریخ هیچگاه اوراق ارزشمند و غرور آفرین دفاع مقدس و کتاب مقدسی که نیروی هوایی ارتش تدوین کرده را از یاد نمی‌برد. این افتخار آفرینی هر روز در حال تکرار و آسمان کشور عزیزمان شاهد تمامی مجاهدت‌ها و اقتدار آفرینی‌های جان بر کفان نیروی هوایی است.

 

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در مراسم بزرگداشت شهدای سانحه هوایی تبریز گفت: تاریخ هیچگاه اوراق ارزشمند و غرور آفرین دفاع مقدس و کتاب مقدسی که نیروی هوایی ارتش تدوین کرده را از یاد نمی‌برد. این افتخار آفرینی هر روز در حال تکرار و آسمان کشور عزیزمان شاهد تمامی مجاهدت‌ها و اقتدار آفرینی‌های جان بر کفان نیروی هوایی است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم بزرگداشت شهیدان سانحه هوایی تبریز (سرهنگ خلبان فلاحی و سرگرد حنیفه‌زاد) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد‌ امام جمعه موقت تهران، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش در مسجد النبی (ص) ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد‌ امام جمعه موقت تهران ضمن تبریک و تسلیت شهادت شجاعانه خلبانان نیروی هوایی ارتش در سانحه هوایی تبریز گفت: هر انسانِ دارای حیات عقلانی در اندیشه دستیابی به عزت و طالب عزیز شدن است، چرا که خداوند انسان را به گونه‌ای سرشسته است که از ضعف، حقارت و ذلت بیزار است. پس انسان برای رسیدن به عزت و عظمت باید در مسیر انسانیت و پاکیزگی فطری گام بردارد.

وی در ادامه افزود: تمام عظمتی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص نیروی هوایی ارتش بدست آورده ثمره عزت، اقتدار و انسانیت حقیقی است؛ چرا که اگر از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری جان برکفان نیروی هوایی ارتش نبود بی‌شک عزتی برای ملت خلق نمی‌شد و اگر این روح تربیت یافته مکتب حق‌طلبی در مقابل نظام طاغوت نمی‌ایستاد و حماسه‌های انقلابی را خلق نمی‌کرد این عظمت و عزت برای ملت آفریده نمی‌شد. این‌ها همه با حرکت شهادت طلبانه پیشکسوتان نیروی هوایی در استقبال از امام خمینی (ره) و ولایتمداری پس از آن اتفاق افتاد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: کدام انسان عاقلی است که تاریخ دفاع مقدس را بداند و نقش فاخر و برجسته نیروی هوایی در حفاظت از آسمان ایران و ناامن کردن ارتش عراق و تهاجم به دورترین و امن‌ترین نقاط خاک عراق را فراموش کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد گفت: امروز جای جای ایران عزیزمان معطر به عطر خلبانان شهید و پیشکسوتان فداکار نیروی هوایی است که اقتدار آفریدند و با استقبال از شهادت در میدان‌های جنگ علیه استکبار جهانی حضور یافتند. آنها با غرش هواپیماهایشان لرزه بر تن دشمن انداختند و این مردان همان کسانی هستند که با روح عظیم خود برای ملت ایران عزت آفریدند و نشان دادند که با تمام وجود پای کشور و مردمشان ایستاده‌اند.

وی اظهار کرد: تاریخ هیچگاه اوراق ارزشمند و غرور آفرین دفاع مقدس و کتاب مقدسی که نیروی هوایی ارتش تدوین کرده را از یاد نمی‌برد. این افتخار آفرینی هر روز در حال تکرار و آسمان کشور عزیزمان شاهد تمامی مجاهدت‌ها و اقتدار آفرینی‌های جان بر کفان نیروی هوایی است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز قدرت دفاعی بازدارنده در سایه تفکر، اندیشه و اراده ملت معنا می‌گیرد. قدرت امروز نیروهای مسلح بر پایه اراده دانشمندان، اندیشمندان، متفکران و فرهیختگان کشور، رمز اقتدار و دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطر نشان کرد: حادثه از خودگذشتگی خلبانان، برگ زرین و استثنایی در تاریخ نیروی هوایی است. بی‌شک تردیدی نیست که این خلبانان عزیز توانایی خروج از هواپیما را داشتند ولی از جان خود گذشتند تا هواپیما در منطقه مسکونی فرود نیاید. اگر فداکاری این عزیزان نبود تلفات زیادی را دچار می‌شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در پایان ضمن تشکر از ملت شهید پرور ایران افزود: تشیع پیکر خلبانان شهید نیروی هوایی تبلور ارزش والای رشادت و فداکاری این عزیزان بود که همچون گذشته دین خود را نسبت به شهیدان ادا کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز