خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی:

با تصویب طرح صیانت، فضای مجازی پلیسی می‌شود/ نمایندگان مجلس خلاف جهت جریان مردم حرکت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۶۲۹

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی گفت: طرح محدویت فضای مجازی یک طرح کاملا غیر منطقی و خام است که فرسنگ ها با واقعیت های جاری کشور فاصله دارد. هرچند عبارت فیلترینگ از متن طرح حذف شده است ولی اجرایی شدن آن در عمل خداحافظی قطعی با شبکه های اجتماعی پرطرفداری مثل اینستاگرام و واتساپ را به دنبال دارد.

به گزارش ایلنا، وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی در واکنش به تصویب و ابطال کلیات طرح صیانت فضای مجازی در کمیسیون مشترک  مجلس گفت: طرح محدویت فضای مجازی که با اسامی مستعار و پوششی طرح صیانت از فضای مجازی، طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی مطرح شده با نیازهای روز کشور همخوانی و تناسب ندارد.

وی ادامه داد: طرح محدویت فضای مجازی یک طرح کاملا غیر منطقی و خام است که فرسنگ‌ها با واقعیت‌های جاری کشور فاصله دارد. هرچند عبارت فیلترینگ از متن طرح حذف شده است ولی اجرایی شدن آن در عمل خداحافظی قطعی با شبکه‌های اجتماعی پرطرفداری مثل اینستاگرام و واتساپ را به دنبال دارد.  چون شرایطی که برای فعالیت این شبکه ها در نظر گرفته شده قابلیت تحقق و اجرایی شدن را ندارد. بنابراین طبق مفاد طرح محدودیت فضای مجازی، بعد از این حتی از فیلترشکن نیز نمی‌توان استفاده کرد. لازم است که کاربران و اینفلوئنسرهای اینستاگرام از هم اکنون به فکر روش های جایگزین و نجات کسب و کار خود باشند.

این فعال اصولگرا در ادامه متذکر شد: امروز ما در وضعیتی قرار داریم که دولت و مجلس در فراهم کردن مقدمات اشتغال جوان‌ها توفیق چندانی نداشته‌اند، تنها امید جوان‌ها برای اشتغال و کسب درآمد استفاده از فضای مجازی با محوریت اینستاگرام است. از سوی دیگر به دلیل محدویت های ناشی از همه گیری کرونا، ارتباطات اجتماعی اغلب مردم به فضای مجازی خلاصه شده و شبکه‌های اجتماعی به تنها وسیله و محیط سرگرمی جوان‌ها تبدیل شده است که اعمال محدودیت در فضای مجازی می‌تواند عواقب روانشناختی جبران ناپذیری را برای مردم سبب شود.

عزیزی همچنین خاطرنشان کرد: محتوای این طرح در تناقض آشکار با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص تسهیل در صدور مجوز های کسب و کار است. همچنین با رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین نیز مغایرت دارد. جهاد تبیین نیازمند بستر و ابزار مناسب برای اطلاع رسانی است در صورتی که با تصویب و اجرایی شدن  این طرح در عمل جریان اطلاعات به شدت محدود و محصور خواهد شد.

وی گفت: عجله‌ای که طراحان این طرح برای تصویب آن دارند با هیچ توجیهی قابل درک نیست. به نظر می رسد طراحان طرح محدودیت فضای مجازی درک درستی از نیاز‌های روز جامعه و مطالبات مردم ندارند. امیدواریم اعضای جوان و عقلای مجلس به مطالبات مردم دقت و توجه نمایند. تعجب اینجاست که اغلب نمایندگان مجلس یازدهم قبل از انتخابات منادی شعار شفافیت آرا بودند ولی پس از راهیابی به مجلس جدیتی برای تصویب آن نداشتند در حالی که یکی از مطالبات اصلی مردم شفافیت در کلیه امور حاکمتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز