خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا پاسخ داده شد؛

آیا تلگرام رفع فیلتر می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۸۳

از دیروز خبر رفع فیلتر تلگرام در فضای مجازی دست به دست می‌شود. به نظر می‌رسد این موضوع بعد از آنکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از سورپرایزی برای روز پنجشنبه داد شایع شد حتی برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که این موضوع درشورای عالی فضای مجازی نیز مطرح شده است. اما آیا تلگرام رفع فیلترینگ می‌شود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از سورپرایزی برای روز پنجشنبه داد. بعد از آن گمانی زنی‌ها درباره خبر آذری‌جهرمی در فضای مجازی داغ شد. یکی از گمانه‌ها رفع فیلتر تلگرام بود. در این بین حتی برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که این موضوع در شورای عالی فضای مجازی نیز مطرح شده است.

شایع احتمال رفع فیلتر تلگرام با دستگیری و بازداشت قاضی صادرکننده حکم فیلتر تلگرام و همچنین پاکسازی فضای تلگرام با حذف برخی از کانال‌ها معاند قوت بیشتری گرفته است. ضمن اینکه وزیر ارتباطات بارها درباره نتایج مخرب استفاده از فیلتر شکن‌ها و سودهای کلانی که فرصت طلبان از فضای ایجاد شده می‌برند، هشدار داده است.

اما آیا تلگرام رفع فیلترخواهد شد؟

یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا به این سوال پاسخ داد.

 رسول جلیلی با بیان اینکه به تازگی این شورا جلسه تشکیل نداده است،‌ این خبر را تکذیب کرد.

وی اظهار کرد: با فرض تشکیل جلسه نیز موضوعیتی برای رفع فیلترینگ تلگرام وجود ندارد.

جلیلی تاکید کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص در شورای عالی فضای مجازی کشور صحت نداشته و صراحتا تکذیب می شود.

پیش‌تر غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، در خصوص رفع فیلتر تلگرام بعد از بازداشت قاضی صادر کننده دستور گفته بود؛ دلیلی وجود ندارد به خاطر یک اقدام اشتباه تصمیم‌های خوب یک قاضی زیر سوال برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز