خبرگزاری کار ایران

مرکز پژوهش‌های مجلس:

همکاری‌های امنیتی ایران و بلاروس موجب تسهیل روابط دو کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۴۹۷

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به روابط تاریخی سازنده و وجود دغدغه‌ها و چالش‌های مشترک میان ایران و بلاروس، همکاری‌های امنیتی دو کشور می‌تواند ضمن تقویت توان دو کشور در مقابله با چالش‌های امنیتی، موجب تسهیل و توسعه روابط آنها در سایر حوزه‌ها شود.

به گزارش ایلنا، دفتر مطالعات سیاسی این مرکز در گزارش کارشناسی خود «لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه همکاری‌های امنیتی» را مورد بررسی قرار داد.

این گزارش می‌افزاید: این لایحه زمینه‌های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بلاروس را شامل مبارزه با موضوعاتی چون مواد مخدر، اعتیاد، قاچاق کالا، جعل اوراق بهادار دولتی و اسناد با ارزش دیگر، فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی، قاچاق سلاح و مهمات، جرائم سازمان‌یافته فراملی، قاچاق انسان، جرائم رایانه‌ای و هر فعالیت غیرقانونی دیگر دانسته است.

دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرده است: براساس مقدمه توجیهی، هدف این لایحه برقراری همکاری‌های امنیتی متقابل میان ایران و بلاروس به ویژه در زمینه جرائم سازمان‌یافته فراملی و توسعه و ارتقای سطح مناسبات بین دو دولت است.

این گزارش تاکید می‌کند: با توجه به روابط تاریخی سازنده و وجود دغدغه‌ها و چالش‌های مشترک میان دو کشور، همکاری‌های امنیتی ایران و بلاروس می‌تواند ضمن تقویت توان دو کشور در مقابله با چالش‌های امنیتی، موجب تسهیل و توسعه روابط آنها در سایر حوزه‌ها شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز