خبرگزاری کار ایران

تقی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح صیانت نسبت به نسخه ۲۶ تیر حداقل ۵۰ درصد تغییر داشته است/ ادعا نمی‌کنم که طرح بی‌عیب و نقص است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۱۶۹

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی از تغییرات ۵۰ درصدی طرح صیانت نسبت به نسخه ۲۶ تیر خبر داد.

رضا تقی‌پور انوری رئیس کمیسیون طرح صیانت از فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا طرحی که برای کلیات آن رأی‌گیری صورت گرفت همان طرحی است که در صحن برای اصل هشتادوپنجی شدن آن رأی گیری صورت گرفت یا طرح دچار تغییر و تحول شده است؟، گفت: طرح طبیعتاً دچار تغییر و تحول شده است، الحمدلله جلسات کمیسیون پخش زنده می‌شد بعد از اینکه ما نسخه ۲۶ تیر را تحویل گرفتیم، انتقادات زیادی مطرح شد، یکی از انتقادات جدی این بود که نظرات بخش خصوصی تشکل‌ها مرکز پژوهش‌ها، دولت و مجموعه‌های دیگر در آن لحاظ نشده است.

وی ادامه داد: بعد از تغییر دولت اساساً یکی از پیشنهادات این بود که دولت لایحه بدهد و این طرح در مجلس یا ادغام شود یا کلا پس گرفته شود، ما استمزاج کردیم و دیدیم که دوستان دولت تازه آمدند و در عین حال که اصل قانونگذاری را لازم می‌دانند اما هنوز تسلط لازم و فرصت کافی برای اینکه لایحه بدهند نیست.

رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت، در ادامه عنوان کرد: بنابراین ما از همان ماه‌های اول شروع کردیم تعامل با دولت را، تا رسیدیم به ۲۵ آبان که در این تاریخ آقای وزیر به من به عنوان رئیس کمیسیون نامه دادند که در آن اشاره کرده بودند که ما یکسری نظرات داریم و می‌خواهیم اگر می‌شود قبل از رأی‌گیری پیرامون کلیات این نظرات در طرح اعمال شود، چنین درخواستی را مرکز ملی فضای مجازی داشت.

وی اضافه کرد: اول آذر جلسه‌ای در حضور رئیس مجلس تشکیل شد و آقای قالیباف نظرشان این بود که براساس آیین نامه کار به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شود و در قالب یکسری جلسات سه‌جانبه یا چهارجانبه، این نظرات اعمال شود و بازگردد به کمیسیون؛ اکنون کاری که اتفاق افتاده، همین است.

تقی‌پور در تشریح روند کاری جلسات کمیسیون از ابتدا تا اکنون، ابراز داشت: از ۱۸ مهر که طرح را تحویل گرفتیم حدود ۴۵ جلسه تا این لحظه داشتیم که همه آن‌ها پخش زنده شده است، مابقی این است که حداقل ۲۰ جلسه با مرکز پژوهش‌ها و با حضور کارشناسان از مجموعه‌های مختلف اعم از بخش خصوصی تشکل‌ها و اتحادیه‌ها بوده است. ۹ جلسه، جلسات استماع نخبگانی بود که من خودم اکثر این‌ها را حضور دارم، ۶ جلسه با دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: من فکر نمی‌کنم سابقه داشته باشد طرحی این مقدار جلسات کارشناسی و بررسی و همفکری برایش تشکیل شده باشد، البته من ادعا نمی‌کنم که این بی‌عیب و نقص است چون اولین کار قانون‌نویسی در حوزه فضای مجازی در کشور است.

نماینده تهران افزود: اینکه ما با روی باز همه پیشنهادات را شنیدیم و تا جایی که امکان داشته اعمال کردیم، اقدام خوبی در کمیسیون بود. حتی خیلی از جاها به ما ایراد می گیرند که پس این حرف‌هایی که از ابتدا گفته می‌شد درست است، دیگر؟ پاسخ ما این است که نه. اما حتی آن جاهایی که تردید داشتیم و می‌گفتند این جمله اینطور نوشته شده باعث نگرانی می‌شود را هم تغییر دادیم.

تقی‌پور در پاسخ به اینکه درصد تغییرات طرح به نسخه ۲۶ تیر چقدر بوده است؟، گفت: به صورت کیفی حداقل حدود ۵۰ درصد تغییر داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز