خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور:

مسئله اصلی در شرایط کنونی مهاجرت به کلان‌شهرها است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۸۵۶

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، مسئله اصلی در شرایط کنونی را مهاجرت به کلان‌شهرها خواند و تاکید کرد: توانمندسازی شهرهای کوچک و روستاها به کنترل روند مهاجرت در کشور کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا مهدی جمالی‌نژاد روز یکشنبه در نشست شورای اجتماعی به ریاست وزیر کشور گفت: مهاجرت یکی از مهم‌ترین مسائل شهری در کشور است که برای مدیریت بهینه نظام شهری و روستایی نیازمند توجه اصولی به این موضوع هستیم.

وی افزایش حاشیه‌نشینی و اسکان غیررسمی را یکی از معضلات فعلی برخی کلان‌شهرهای کشور دانست و اظهار داشت: افزایش حاشیه‌نشینی، گسترش آسیب‌های اجتماعی از قبیل فقر، طلاق و سرقت را به‌ دنبال دارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی کشور بر تقویت و توانمندسازی مبادی مهاجرت‌ در کشور تأکید و تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نمود مهاجرت، رفتن از شهرهای کوچک به بزرگ است.

به گفته جمالی‌نژاد، ارتقای زیست‌بوم کسب‌وکار، اشتغال پایدار و توسعه روستاها و شهرهای کوچک و میانی می‌تواند سهم مؤثری در کاهش زنجیره مهاجرت داشته باشد.

وی ادامه داد: ضرورت دارد با هماهنگی استانداران سراسر کشور و توجه جدی به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، رویکردی تعادل‌بخش در توسعه شهری به خصوص با محوریت استان‌های کم‌برخوردار داشته باشیم و روند مهاجرت را در کشور مدیریت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز