خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور:

وزارت کشور دنبال تحقق کنترل ترافیک و تقویت حمل و نقل عمومی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۳۷۳

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تاکید کرد: مهم‌ترین نیاز امروز شهرهای کشور در حوزه کنترل ترافیک، تقویت حمل و نقل عمومی است که وزارت کشور با تمام ظرفیت به دنبال تحقق این امر مهم است.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد در یکصد و هفتاد و یکمین نشست شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی نیاز ضروری کشور برای مدیریت ترافیک در کشور است.

وی ادامه داد: باید در طرح‌های توسعه شهری موضوعات و مسایلی نظیر روان‌سازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه دوچرخه‌سواری و مهمتر از همه تعریض پیاده‌روها در شهر مورد توجه قرار گیرد.

به گفته معاون وزیر کشور، به هر میزان که سهم حمل و نقل پاک در تردد شهری افزایش یابد به همان نسبت، آلودگی و مسئله ترافیک مدیریت و کنترل می‌شود.

جمالی‌نژاد با اشاره به به‌روزرسانی شرح خدمات مطالعات تفصیلی ساماندهی ترافیک شهری اظهار داشت: مطابق این طرح در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، مسائلی نظیر ایمن‌سازی، تقویت حمل و نقل پاک و روان‌سازی به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود.

همچنین در جلسه امروز طرح جامع حمل و نقل شهر نجف‌آباد اصفهان هم مورد تصویب قرار گرفت و تاکید شد که برای کنترل بار ترافیکی شهر، توسعه ناوگان عمومی از قبیل اتوبوس و مترو به صورت هدفمند دنبال و عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز