خبرگزاری کار ایران

خطیب‌زاده خبر داد:

سفر هیاتی از ایران با هدف بررسی امکان فروش مجدد نفت و میعانات گازی به کره جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۳۷۳

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هیأت کارشناسی ایران متشکل از متخصصان حوزه‌‌های نفتی و بانکی هفته جاری در سئول مذاکراتی را با شرکت‌ها و مقامات کره‌ای با هدف بررسی امکان فروش مجدد نفت و میعانات گازی به این کشور برگزار کردند.

به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده امشب در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد برخی اخبار رسانه‌ای مبنی بر سفر هیأتی از جمهوری اسلامی ایران به کره جنوبی گفت: هیأت کارشناسی جمهوری اسلامی ایران متشکل از متخصصان حوزه‌‌های نفتی و بانکی هفته جاری در سئول مذاکراتی را با شرکت‌ها و مقامات کره‌ای با هدف بررسی امکان فروش مجدد نفت و میعانات گازی به کره جنوبی برگزار کردند.

وی ادامه داد: این سفر که در راستای توسعه روابط متوازن با کشورهای آسیایی محسوب می‌شود، پس از دیدار معاونان وزرای امور خارجه دو کشور در وین انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به موضوعات رایزنی هیات ایرانی در این سفر اظهار داشت: طرف ایرانی با استفاده از این فرصت، در رایزنی با مقامات کره‌ای، بر رفع محدودیت غیرقانونی از منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره تاکید کرد.

به گفته خطیب‌زاده، نتایج این نشست کارشناسی می‌تواند به عنوان محکی برای ارزیابی جدیت و اراده کره جنوبی جهت حل مشکلات موجود بین دو کشور و بازگشت مناسبات به روال عادی، از جمله با فروش نفت و میعانات گازی به کره و سرمایه‌گذاری شرکت‌های کره‌ای در طرح‌های اقتصادی ایران قلمداد شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با دقت نتایج این مذاکرات را پیگیری و در چگونگی تنظیم روابط دو کشور لحاظ می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز