خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در قزاقستان با رئیس دانشگاه ملی اوراسیا دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۷۱۷

سفیر ایران در قزاقستان امروز با یرلان صدیقوف، رئیس دانشگاه ملی اوراسیا در محل این دانشگاه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار ابعاد مختلف همکاری‌های علمی و دانشگاهی و به‌طور خاص همکاری‌های مربوط به آموزش زبان فارسی مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

رئیس دانشگاه اوراسیا در سخنان خود با اشاره به تجربه سفر خود به ایران گفت که ایران در زمینه‌های مختلف علمی رشد بسیار خوبی داشته از این‌رو مایل هستیم از این توانمندهای در حوزه‌های مختلف علمی دانشگاهی استفاده کنیم.

وی افزود: دانشگاه اوراسیا آماده پذیرش دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه اوراسیا و متقابلا اعزام دانشجو به ایران، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک، و همایش‌های علمی با دانشگاه‌های ایران هستیم.

به گفته رئیس دانشگاه اوراسیا، می‌توانیم در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه کارشناسی ارشد و دکتری، دوره‌های مشترک برگزار و مدارک دوگانه اعطا کنیم.

مجید صابر، سفیر ایران نیز در سخنان خود با اشاره به زمینه‌های همکاری بین دو کشور و ظرفیت‌های علمی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله نانو تکنولوژی، تجهیزات پزشکی و غیره اعلام کرد که ما آماده همکاری در تمامی زمینه‌ها اعم از تبادل استاد و دانشجو، گسترش زبان فارسی و سایر حوزه‌های مورد علاقه هستیم.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری میان رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و دانشگاه ملی اوراسیا در زمینه توسعه و تعمیق همکاری‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی امضا شد.

در این دیدار رایزن فرهنگی، معاون دانشگاه و تنی چند از مقامات دانشگاهی حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز