خبرگزاری کار ایران

رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با همتای قزاقستانی:

هرگونه دخالت خارجی ثبات منطقه را به چالش می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۵۱۱

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سطح فعلی مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و قزاقستان متناسب با سطح روابط سیاسی دو کشور نیست، اظهار امیدواری کرد که گام بلندی در راستای ارتقای سطح تعاملات اقتصادی دو کشور برداشته شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با قاسم ژومارت توکایف، همتای قزاقستانی خود، امنیت، ثبات و آرامش کشور دوست و برادر، جمهوری قزاقستان را برای جمهوری اسلامی ایران با اهمیت توصیف کرد و گفت: از استقرار آرامش و ثبات در منطقه حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با توکایف در حاشیه اجلاس شانگهای در تاجیکستان اظهار داشت: همانطور که در آن دیدار تاکید کردم، سطح فعلی مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه متناسب با سطح روابط سیاسی نیست و امیدوارم در سی‌امین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور بتوانیم گام بلندی در راستای ارتقای سطح تعاملات اقتصادی برداریم.

قاسم ژومارت توکایف، رئیس‌جمهور قزاقستان نیز در این مکالمه تلفنی با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقلال کشورهای منطقه، تصریح کرد: در ۳۰ سال سپری شده از برقراری روابط دیپلماتیک، دو کشور توانسته‌اند سطح مطلوبی از روابط نزدیک و دوستانه را با یکدیگر ایجاد کنند و یقین دارم که آینده روابط دوجانبه بسیار پرثمر و درخشان خواهد بود.

وی با بیان اینکه گسترش روزافزون روابط با ایران به ویژه در عرصه همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای وی بسیار با اهمیت است، ابراز امیدواری کرد که برگزاری نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و نیز سفرهای دوجانبه بتواند جهشی بلند در روابط دو کشور ایجاد کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز