خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد:

تعیین مبلغ وام ازدواج جوانان و تسهیلات فرزندآوری/ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی و بنیاد شهید

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۲۸۴

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق دولت برای پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی و بنیاد شهید؛ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سهام خود را از محل شرکت های بورسی و غیر بورسی به این دو سازمان واگذار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در تشریح آخرین مصوبات این کمسیون، گفت: در صورت تصویب، برای هر یک از زوجین که تاریخ عقد آنها از ابتدای سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۱ است، وام ۱۲۰ میلیون تومانی تعیین می شود.

زارع همچنین اظهار داشت: بر اساس بررسی های نیمه تمام کمیسیون، بانک مرکزی مکلف می شود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه جاری و سپرده های قرض الحسنه برای اشتغال و وام ازدواج در نظر بگیرد.

وی افزود: کمیسیون تلفیق پس از رای گیری مصوب خواهد کرد زوج های زیر ۲۵ سال و زیر ۲۳ سال وام ۱۵۰ میلیون تومانی بتوانند دریافت کنند. 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه بیان کرد: تسهیلات اعطایی برای فرزند اول ۱۵ میلیون تومان، فرزند دوم ۲۵ میلیون تومان، فرزند سوم ۳۵ میلیون تومان، فرزند چهارم ۴۵ میلیون تومان و بالاتر از آن ۵۰ میلیون مقرر می شود. همچنین برای کسانی که ۳ فرزند و بالاتر از آن دارند، ۱۵۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن یا خرید آن ارائه می شود.

وی افزود: طبق تبصره در حال بررسی لایحه بودجه، ۲۰ هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد و ۷ هزار میلیارد تومان در اختیار بهزیستی برای اشتغال‌زایی قرار داده می شود. 

زارع در پایان، ابراز داشت: همچنین کمیسیون تلفیق مصوب کرد دولت برای پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی و بنیاد شهید؛ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سهام خود را از محل شرکت های بورسی و غیر بورسی به این دو سازمان واگذار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز