خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله بیات‌زنجانی:

فقدان آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی برای مدافعان «استقلال حوزه» سخت و گران است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۷۹۵

یکی از مراجع تقلید با صدور پیامی ارتحال مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(رض) را تسلیت گفت و نوشت: فقدان ایشان برای حوزه‌های علمیه، مرجعیت شیعه و مدافعان استقلال حوزه و مرجعیت از قدرت ثلمه‌ای سخت و گران است.

به گزارش ایلنا، متن کامل پیام آیت الله اسدالله بیات زنجانی در پی ارتحال مرحوم آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی(رض) به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ.

ارتحال عالم متقی و زعیم عالیقدر حوزه‌های علمیه مرحوم آیت‌الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی‌گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید.
بهره‌مندی از درس اساتید برجسته نجف و قم، تألیفات تحقیقی و ترویجی متعدد و همین‌طور تربیت علما و فضلا در حوزه علمیه قم گوشه‌ای از توفیقات و خدمات ایشان است و لذا فقدان ایشان برای حوزه‌های علمیه، مرجعیت شیعه و مدافعان استقلال حوزه و مرجعیت از قدرت ثلمه‌ای سخت و گران است.
در عصر غیبت و در قلّت عالمان و مراجع‌دینی مستقل و پرهیزکاری همچون ایشان به محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف التجا می‌بریم و جبران این فقدان بزرگ را از درگاه احدیت مسئلت داریم.
اینجانب این ضایعۀ مولمه را به محضر امام عصر(ع)، حوزه‌های علمیه و بیت شریف و فرزندان بزرگوار ایشان، بالخصوص استاد عالی دروس خارج فقه و اصول جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن صافی‌گلپایگانی که خود فقیهی وارسته است و امید است سیره و سنت آن بیت شریف با حضور ایشان ادامه یابد، تسلیت عرض می‌کنم و رفعت مقام ایشان را از درگاه باری تعالی مسئلت دارم.
اسدالله بیات‌زنجانی
قم‌المقدسه
۱۲ بهمن ۱۴۰۰

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز