خبرگزاری کار ایران

سردار جوانی:

از منظر آمریکایی‌ها، سردار سلیمانی عامل شکست قرن بیست و یکمی آن‌ها در منطقه بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۶۵۲

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: از منظر آمریکایی‌ها، سردار سلیمانی عامل شکست قرن بیست و یکمی آن‌ها در منطقه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد سردار سلیمانی و وفات حضرت فاطمه زهرا(س) که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: این مراسم در شرایطی که همزمان با هفته بصیرت و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است، برگزار می‌شود و باید آن را پاس بداریم.

وی تصریح کرد: سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا آمریکایی‌ها در این جنایت، برخلاف عرف و قوانین بین‌الملل، سردار سلیمانی را به شهادت رساندند؟ سوال دوم اینکه وظیفه ما چیست و چه کاری باید انجام دهیم؟

سردار جوانی افزود: از منظر آمریکایی‌ها، سردار سلیمانی عامل شکست قرن بیست و یکمی آن‌ها در منطقه بود. یعنی در قرن بیست و یکم قرار بود آمریکا سرور و آقای همه کشورها، حاکمان و رهبر جهان باشد. آمریکایی‌ها می‌خواستند فرهنگشان را در همه جا حاکم کند و تمام فرهنگ و نگاه دنیا نیز با نظام سرمایه‌داری هماهنگ باشد.

وی افزود: ‌بوش پدر با صراحت در کنگره آمریکا گفت در سده جدید امریکا باید رهبر جهان شود و برای آنکه این اتفاق رخ دهد،  کم کم  در منطقه خاورمیانه نفوذ کرده و توسعه انحصاری در آن پیدا کنند و رهبری ایران در آنجا را کنار بگذارد. این صحبت‌ها یعنی پایان انقلاب اسلامی، نفوذ آمریکا در منطقه یعنی شکست جمهوری اسلامی و ولایت فقیه کنار برود. این نمی‌شود که انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه باشد اما آمریکا در منطقه نفوذ داشته باشد، انقلاب اسلامی ما بر مبنای استکبار ستیزی است که در آن ستیز با صهیونیسم و آمریکا است. به همین دلایل، آمریکا سلطه بر منطقه و جهان را با اهمیت و ضروری می‌دانست.  

سردار جوانی گفت: ‌آمریکایی‌ها برای اینکه به خواسته خودشان برسند، راه‌ها و مسیرهای مختلفی را طراحی کردند تا به سناریو نهایی که طراحی ۱۱ سپتامبر برسند، لشگرکشی به افغانستان، عراق و اشغال کردن آن‌ها و ساقط کردن نظام سیاسی آن‌ها بعد از آن‌ هم جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی با لبنان، به راه انداختن بحران سوریه و تشکیل حکومت داعش در نهایت اشغال نظام سیاسی ایران برنامه آن‌ها بود که در همه این برنامه‌ها شکست خوردند. همه کارشناسان و صاحبنظران، اعلام کردند تحولاتی که آمریکا انجام داد طرح خاورمیانه بزرگ یا جدید نام داشت. برنامه این طرح آمریکایی کردن خاورمیانه بود.

وی ادامه داد:‌ از آن زمان تا به امروز بیست سال می‌گذرد. حاج قاسم سلیمانی ۲۲ سال فرمانده موفق نیروی قدس بود. از این ۲۲ سال، ۱۸ سال برای اینکه آمریکایی‌ها بیایند برنامه خود را اجرایی کنند،‌ اما او اجازه نداد. به تعبیر ترامپ، هفت تریلیون دلار هزینه کردند هزاران نیرو آوردند،‌ ده‌ها کشور را به صحنه وارد کردند، تروریسم را به اشکال مختلف در قالب اعتقادات دینی شکل دادند، اما در نهایت در افغانستان، عراق، لبنان، سوریه، تشکیل و گسترش داعش و جداسازی فلسطین شکست خوردند. تجزیه و تحلیل آمریکایی‌ها درباره شکست این بود، تنها کسی که فرماندهی جبهه مقاومت در مقابل آمریکا را رهبری و مقاومت کرد، لشگرهای جبهه مقاومتی از جمله حشدالشعبی، زینبیون، فاطمیون، حسینیون را تاسیس کرد کسی جز شهید حاج قاسم سلیمانی نبود. برآوردی که آمریکایی‌ها از حاج قاسم سلیمانی داشتند درست بود چرا که نقش او محوری و اساسی بود.

معاونت سیاسی سپاه گفت:‌ از نظر آمریکایی‌ها حاج قاسم یک استراتژیست بی نظیر و طراح بزرگ بود. تحلیل هیات حاکمه آمریکا این بود که با انتخاب ترامپ آمریکا را به جایگاه اولش بازگرداند.  آمریکایی که به منطقه آمده اما به ابتذال کشیده شده و شکست خورده، قرار بود در منطقه نفوذ کرده، قوی و استوار گردد و صاحب منطقه شود اما حالا شکست سنگین خورده است. آن‌ها باید این شکست را پذیرفته و از منطقه خارج شوند یا دست به اقدامی بزند تا ورق را برگرداند. با توجه به تمام هزینه‌ها پذیرش شکست توسط آمریکا سخت بود و در نهایت ترور حاج قاسم سلیمانی آن ورقی بود که آمریکا برگرداند. تحلیل آمریکایی‌ها این بود که با ترور حاج قاسم سلیمانی، مقاومت شکسته و فرو می‌ریزد. چون حاج قاسم سر، مغز و استراتژیست اصلی مقاومت است و با ترور او کسی نمی‌تواند جای او را بگیرد.

وی افزود: وقتی حاج قاسم سلیمانی تا این اندازه در میدان جهاد بوده، شهادت او باید شهادت بزرگی باشد، شما دیدید وقتی آمریکا برخلاف عرف بین‌الملل دست به چنین عمل وحشیانه‌ای زد، ترامپ با چه خوشحالی این خبر را اعلام کرد. با این حال در میان ادیان توحیدی، شهادت کارکرد دیگری دارد. زمانی که سردار سلیمانی به شهادت رسید و خبر آن منتشر شد، چه زلزله‌ای به وجود آمد و چه قیامتی برپا شد. در مدت دو سال گذشته، با شهادت شهید سلیمانی، فرهنگ مقاومت روز به روز تقویت می‌شود به همین دلیل شهادت سردار سلیمانی از شخصیت سردار سلیمانی خطرناک‌تر است. شهادت ابومهدی المهندس نیز باعث شد پیوند میان مردم ایران و عراق محکم‌تر شود. با شهادت این دو عزیز نه تنها مقاومت فرو نریخت، بلکه نسبت به دو سال گذشته، مقاومت قدرتمندتر شده که نکته قابلی توجهی است.

سردار جوانی اعلام کرد:‌ آمریکایی‌ها که تصور می‌کردند با این کار قوی‌تر می‌شدند حالا ضعیف‌تر شدند و شکست خوردند. آن‌ها زمانی که به این جمع‌بندی رسیدند حاج قاسم سلیمانی را شهید کنند، تا قدرتمند شوند، در این مورد به نتیجه نرسیده و بازهم شکست خوردند. امروزه کسانی که در ترور سردار سلیمانی نقش داشتند آرامش ندارند. می‌خواستند با این حرکت نیروهای خودشان را تقویت کنند اما دیدید چگونه رذیلانه و خفت‌بار از منطقه بیرون رفتند. وقتی پذیرفتند از عراق خارج شوند، به سرعت نیز از سوریه بیرون خواهند رفت.

سردار جوانی اعلام کرد: ‌امروز باید دید جامعه ما از چه مشکلاتی رنج می‌برد، دشمن به مشکلات مردم ما چشم طمع اندوخته است. یادتان است در اغتشاشات دی ماه ۹۶ که ناشی از مشکلات اقتصادی مردم بود، رهبری فرمودند دشمن مثل مگس می‌آید روی مشکلات می‌نشیند و آزار و اذیت به وجود می‌آورد. اغتشاشات دی ماه ۹۶ از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شروع شد و به همین خاطر دشمن به همین مسائل روزمره مردم چشم اندوخته است. چون امروز دشمن نمی‌تواند علیه ما حرکت نظامی انجام دهد. جون امروز جمهوری اسلامی در موقعیتی قرار گرفته است که دشمن نمی‌تواند اقدام نظامی انجام دهد. امروز ایران با استفاده از تعریف شهادت در برابر تهدیدهای نظامی دشمن مقاومت کرده و دومی توان نظامی و موشکی است در پایگاه‌های هوایی، زمینی ارتش است. نکته سوم نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی است. به طوری که دشمن اول در جایی اعلام کرد نفوذ موشکی ایران از نفوذ هسته‌ای قوی‌تر است اما در ادامه گفتند نفوذ منطقه‌ای ایران از مسائل موشکی و هسته‌ای خطرناکتر است.

وی افزود:‌ امروزه ما در مسائل اقتصادی، اجتماعی مشکلاتی داریم که باید دید چگونه این موارد را باید حل کرد. سوال که امروز مطرح می‌شود این است اگر مسئولان، مدیران و فرماندهان ما نگاه و الگویشان نگاه حاج قاسم سلیمانی بود این مشکلات را داشتیم؟‌ اگر کسی مثل حاج قاسم را در وزارتخانه‌ای، فرمانداری یا استانداری داشتیم، مشکلات را مثل آب خوردن حل می‌کند. آیا حل مشکلات اقتصادی سخت‌تر از نابودی داعش و خارج کردن آمریکا از منطقه است؟

معاون سیاسی سپاه در پایان اعلام کرد ما باید دولت سازی اسلامی را ایجاد کنیم تا بتوانیم جامعه و تمدن اسلامی را داشته باشیم. بسیجی آن کسی است که می‌نشیند و فکر می‌کند و آسیب‌شناسی می‌کند که مشکل جامعه ما در کجاست. سالیان طولانی است که در ساخت دولت اسلامی مشکل داریم. وقتی جوانان ما در مسیر انقلاب فکر و عمل کنند، نگاه و اندیشه حاج قاسم سلیمانی را در مسیر خود قرار دهند آن وقت دیگر حقوق نجومی و میلیونی، اختلاس‌ها و شکاف اقتصادی و اجتماعی نخواهیم داشت. بعضی مسئولانی که این نگاه را نداشتند باعث شدند مردم از انقلاب و اسلام دور بمانند و زمانی که حاج قاسم به این نگاه رسید باعث عزت و سربلندی دین اسلام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز