خبرگزاری کار ایران

حسنوند در گفت‌وگو با ایلنا:

اختصاص بنزین به فرد به‌جای خودرو صرفا یک ایده است/ معاون اقتصادی و وزیر نفت سوخت را انفال تلقی کردند/ اوجی به مجلس توضیح می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۴۸۷

رئیس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: برای اطلاع دقیق مردم هفته آینده از وزیر محترم نفت دعوت کردیم که به کمیسیون تشریف بیاورند و به نمایندگان توضیحات را ارائه کنند؛ چرا که معتقدیم وجود برخی ابهامات برای مردم نگرانی به وجود می‌آورد و برخی به این دامن می‌زنند که بنزین گران خواهد شد که به هیچ عنوان بنزین گران نمی شود.

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با موضوع بنزین و ابهاماتی که طی دو هفته درخصوص نحوه توزیع و قیمت‌گذاری آن ایجاد شده، گفت: در بحث بنزین دو مسئله یا دو سوال وجود دارد، یکی افزایش قیمت بنزین است که به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی ادامه داد: اما موضوع دوم یک ایده و پیشنهاد است که از سوی بعضی از اعضای هیئت دولت از جمله معاون اقتصادی و وزیر نفت مطرح شده است که ما به جای توزیع سوخت بر اساس خودرو، برای افزاد سهمیه درنظر بگیریم. در واقع بنزین و سوخت را انفال تلقی کردند و گفتند که رعایت عدالت این است که ما بتوانیم بنزین را براساس فرد توزیع کنیم اما همانطور که عرض کردم این موضوع یک ایده است و تصویب نشده است.

حسنوند افزود: درخصوص همین ایده هم گفته شده که به عنوان پایلوت در کیش و قشم اجرا شود، اگر موفقیت‌آمیز بود آن را در سایر نقاط کشور اجرایی کنیم که البته همان قشم و کیش هم برای اجرای آن نیاز به زیرساخت دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در همین راستا و برای اطلاع دقیق مردم هفته آینده از وزیر نفت دعوت کردیم که به کمیسیون تشریف بیاورند و به نمایندگان توضیحات را ارائه کنند؛ چراکه معتقدیم وجود برخی ابهامات برای مردم نگرانی به وجود می‌آورد و برخی به این دامن می‌زنند که قیمت بنزین افزایش خواهد داشت که به هیچ عنوان بنزین گران نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که «در صورت اجرای موفق این طرح در کیش و قشم برای اجرا در سراسر کشور آیا دولت به مصوبه مجلس نیاز دارد؟»، گفت: حتما برای اجرا در کل کشور حتی اگر اجرا در کیش و قشم موفقیت‌آمیز باشد نیاز به مصوبه مجلس است و باید در جلسه سران قوا مطرح شود و برای آن پیوست‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای، امنیتی، بودجه‌ای و .... تهیه و تدوین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز