خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

استکبار جهانی با مقوله حقوق بشر برخورد سیاسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۰۲۳

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از طریق ویدئوکنفرانس با شریف مالکوچ رییس آمبودزمان ترکیه و رییس آمبودزمان کشور‌های اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این دیدار با تاکید بر ارتقاء روابط آمبودزمان دو کشور گفت: ارتباط خوبی بین سازمان بازرسی کل کشور و آمبودزمان ترکیه برقرار است که امیدواریم این ارتباط و همکاری روز به روز ارتقا یابد.

نایب رئیس آمبودزمان کشور‌های اسلامی با استقبال از پیشنهاد ترکیه مبنی بر اینکه حقوق بشر اسلامی محور گفتگو‌های انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی قرار گیرد، گفت: همکاری ایران و ترکیه در این حوزه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و باید این موضوع برای کشور‌های اسلامی جا بیفتد که اسلام منبع غنی حقوق بشر است و کشور‌های اسلامی باید به داشته‌های خود متکی باشند.

وی گفت: متاسفانه امروز استکبار جهانی برخورد سیاسی با مقوله حقوق بشر دارد و در برخی موارد از این حربه علیه کشور‌های مستقل استفاده می‌کند.

خدائیان تصریح کرد: حقوق بشر اسلامی بسیار غنی‌تر از حقوق بشر غربی و معیار‌های مترقی تری از حقوق بشر غربی دارد و ما کشور‌های اسلامی باید با همکاری همدیگر حقوق بشر اسلامی را پیگیری و در مجامع بین المللی مطرح کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فعالیت‌های آمبودزمانی این سازمان در راستای رسیدگی به شکایات مردمی گفت: در ایران سازمان بازرسی کل کشور حتی بدون شکایت مردمی، در تمام موضوعات کشور حق نظارت و بازرسی را دارد و چنانچه هر کدام از شهروندان از دستگاهی شکایتی داشته باشند می‌توانند از طریق مختلف من جمله به صورت الکترونیکی یا حضوری شکایت خود را در سازمان مطرح و پیگیری نمایند.

وی در پایان با اشاره به یادداشت تفاهم دوجانبه بین سازمان بازرسی کل کشور و آمبودزمان ترکیه بر اجرای این یادداشت تفاهم تاکید کرد.

در این دیدار شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان ترکیه و رییس انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی ضمن تبریک انتخاب خدائیان به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ابراز امیدواری کرد که در دوره پیش رو، همکاری متقابل گذشته بین آمبودزمان ایران و ترکیه ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر همکاری آمبودزمان ایران و ترکیه در انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی گفت: اقدامات اثربخش و فعالیت‌های خوبی را در انجمن کشور‌های اسلامی با همکاری کشور‌های عضو تا امروز داشته ایم و امیدوارم این فعالیت‌ها در آینده ارتقاء یابد.

رئیس آمبودزمان ترکیه با اشاره به جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی که قرار است چهارشنبه به صورت برخط برگزار شود گفت: یکی از محور‌های جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان کشور‌های اسلامی، فعالیت‌های آموزشی بین کشور‌های عضو است. همچنین در این جلسه در خصوص برگزاری برخط اجلاس آتی مجمع عمومی این انجمن که قرار بود در مراکش برگزار شود، تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز