خبرگزاری کار ایران

گزارش دیلی‌صباح از ایجاد دیوار مرزی با ایران توسط ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۸۱۳

دیلی صباح در گزارشی به ساخت دیوار مرزی با ایران توسط ترکیه پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی صباح، دیوار ۱۴۵ کیلومتری (۹۰ مایلی) که اخیراً در امتداد بخش آغری-ایغدیر در مرز شرقی ترکیه با ایران تکمیل شد، در جلوگیری از ورود مهاجران و قاچاقچیان غیرقانونی به‌ویژه تروریست‌ها به این کشور موفق بوده است.

تمام اقدامات احتیاطی در مرز برای جلوگیری از عبور غیرقانونی و مقابله با تروریست‌ها انجام می‌شود. نیروهای امنیتی ترکیه قادرند افرادی را که قصد ورود غیرقانونی از ایران به ترکیه را دارند، از طریق سیستم امنیتی یکپارچه در حالی که هنوز در خارج از مرز هستند، بلافاصله شناسایی کنند. واحدهای مرزی به صورت شبانه‌روزی در حالت آماده‌باش هستند و وظیفه دارند مهاجران غیرقانونی را دستگیر کرده و سپس آنها را به نهادهای مربوطه تحویل دهند.

با توجه به توانمندی‌های سامانه امنیت مرزی، نیروهای امنیتی در یک ماه گذشته در ۸۵ حادثه در منطقه ۱۶۹۳ مهاجر غیرقانونی را که در حال نزدیک شدن به مرز بودند، شناسایی و از ورود آنها به کشور جلوگیری کردند.

این پروژه در سال ۲۰۱۵ با هدف جلوگیری از جریان فزاینده مهاجرت‌های دسته جمعی در امتداد ۲۹۴۹ کیلومتر مرز زمینی ترکیه آغاز شد. از سال ۲۰۱۵، ۸۳۷ کیلومتر از مرز ۱۲۹۵ کیلومتری جنوبی ترکیه با دیوار مرزی مسدود  شده است. در شرق، دیوارهایی در امتداد ۱۶۸ کیلومتر از مرز ۱۱۸۲ کیلومتری از زمان شروع کار در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. ساخت دیوار در امتداد ۷۳ کیلومتر از مرزهای زمینی شرقی و جنوبی ترکیه در همسایگی ایران،  به طول ۲۴۷۷ کیلومتر امسال نیز ادامه یافت. کار برای تقویت امتداد ۲۳۸ کیلومتری مرز ایران در شرق و ۳۳ کیلومتر در مرز مشترک با عراق در جنوب ادامه دارد.

ترکیه که به دلیل بی‌ثباتی در افغانستان با موج مهاجران بالقوه مواجه است، اقدامات خود را در مرزهای شرقی خود به حداکثر رسانده است.

ترکیه به تلاش‌ها برای تقویت امنیت مرزهای خود با ایران ادامه می‌دهد تا از هرگونه موج جدید مهاجران جلوگیری کند.

تشدید اقدامات مرزی در ترکیه که در حال حاضر میزبان نزدیک به ۴ میلیون پناهجوی سوری است و محل استقرار بسیاری از مهاجرانی است که سعی در رسیدن به اروپا دارند، با آغاز پیشروی طالبان در افغانستان و تصرف کابل آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز