خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه:

امروز در فضای مجازی هر دروغ و تهمتی می‌زنند/ باید همه تحریم‌ها لغو شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۷۱۱

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: همکاری‌های ممنوع نباید با خط دشمنان صورت گیرد، مانند تضعیف نماز جمهوری اسلامی، اقدام دیگر پخش شایعات است که مخصوصا در فضای مجازی انجام می‌دهند، امروز در فضای مجازی هر دروغ و تهمتی می‌زنند و به قول رهبری فضای مجازی امروز ول است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: عده‌ای با سازمان داعش‌های وطنی که همان منافقین بودند همکاری کردند اما سبک زندگی دینی باعث شد ریشه آنان کنده شود. 

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: همکاری‌های ممنوع نباید با خط دشمنان صورت گیرد، مانند تضعیف نماز جمهوری اسلامی، اقدام دیگر پخش شایعات است که مخصوصا در فضای مجازی انجام می‌دهند،  امروز در فضای مجازی هر دروغ و تهمتی می‌زنند و به قول رهبری فضای مجازی امروز ول است.

وی در بخش دوم خطبه دوم این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: دروغ مستند، شایعات و حرف‌های رکیک هرگز نباید در سبک زندگی اسلامی گفته شود‌.

خاتمی با اشاره به ۱۳ آبان گفت: روز گذشته ۱۳ آبان بود و به حق روز استکبار ستیزی نام گرفته است، پرونده آمریکا در دنیا و منطقه به شدت سیاه است.

وی ادامه داد: امام ۱۳ آبان ۴۲ در مقابل کاپیتولاسیون موضع گرفتند، سفارت خانه آمریکا لانه جاسوسی بود که دانشجویان گرفتند و مورد امام هم تایید کردند.

 خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: به صراحت می‌گویم نفرت از آمریکا نفرت از طاغوت است، نفرت از آمریکا یعتی تبری‌جویی که از واجبات دین است و شعار مرگ بر آمریکا شعار مقدس ایران است.

 وی تاکید کرد: مذاکرات باید لغو تمام تحریم‌های هسته‌ای، حقوق بشری و اقتصادی را شامل شود، شما خودتان از برجام خارج شده‌اید و حالا هم می‌خواهید بازگردید باید همه تحریم‌ها لغو شود، مذاکرات فرسایشی را نمی‌پذیریم.

 خاتمی گفت: دشمنان اسلام بدانند با طناب رژیم صهیونیستی و آمریکا به ته چاه خواهید رفت.

وی ادامه داد: حوادثی که در افغانستان می‌گذرد بند بند وجودمان را می‌لرزاند، دو هفته پیش انفجار در نماز جمعه، هفته قبل انفجار در بیمارستان رخ داد، کار ، کار خود آمریکایی‌هاست ؛ درست  است که داعش مسئولیت این کار را بر عهده گرفته است اما این آمریکایی‌ها می‌خواهند بگویند وقتی ما نیستیم امنیت ندارید. بابا شما در عروسی‌ها بمب‌گذاری کردید.

وی تاکید کرد: این حق افغانستان است که یک حکومت متشکل از همه اقوام داشته باشند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در حادثه بنزین مشاهده کردیم رئیس‌جمهور وسط میدان رفت، رئیس قوه قضائیه به سفرهای استانی می‌رود و مجلس شورای اسلامی طرح جوانی جمعیت را تصویب کرد. 

وی گفت: مردم از گرانی افسار گسیخته و لحظه به لحظه خسته شده‌اند و رنج می‌برند، می‌دانم یک شبه این اتفاق نمی‌افتد اما اقدامات را سریع‌تر انجام دهید.

 خطیب نماز جمعه نماز جمعه تهران با اشاره به دزدی نفت ایران توسط آمریکا طی روزهای اخیر گفت: این چهره آمریکاست مردم به این دلیل مرگ بر آمریکا می‌گویند. بنابراین جای خرده گرفتن نیست که شعار مرگ بر آمریکا شعار ملّت ایران است.

وی با اشاره به ضربه نیروی دریایی سپاه پاسداران به ارتش آمریکا در دزدی نفت ایران در دریای عمان اظهار داشت: این حرکت، حرکت تحقیر آمریکا بود و نشان داد که آمریکا و ارتش آمریکا در خانه عنکبوتی نشسته‌اند.

خاتمی با اشاره به شکار پهپاد متجاوز آمریکایی، حمله به عین‌الاسد و مقابله نیروی دریایی سپاه با ارتش تروریستی آمریکا، ادامه داد: اگر این تعبیر را بکنم که صدای شکسته شدن استخوان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد و در آینده نزدیک ان‌شاءالله ساقط شدن همیشگی این دو رژیم جلاد را شاهد خواهیم بود، گزافه نیست.

 خاتمی بیان کرد: شنیده شده برخی کشورهای شریک جرم آمریکا که در پیمان‌شکنی آمریکا نازک‌تر از گل نگفته‌اند مدام با زبان تهدید می‌گویند ایران باید مجدداً این کار را بکند و آن کار را نکند. شما چکاره‌اید که اینطور دستور می‌دهید؟ دوران این حرف‌ها گذشته است و نخ‌نما شده است. 

وی تاکید کرد: زبان تهدید، زبان سخن گفتن با ملّت ایران نیست، ما در مذاکره هیچ سردرگم نیستیم و ابهامی نداریم، آنکه شکسته پیمانش را باید جبران کند.

خاتمی اظهار داشت:  در رابطه با همسایگان می‌گوییم حُسن‌الجوار، یعنی خوب همسایگی کردن یک ارزش در مکتب ما است. خوب همسایه‌داری کردیم اینکه مدام خوب همسایه‌داری کنیم امّا مدام ناجوانمردی ببینیم قابل تحمل نیست. 

وی ادامه داد: نصیحت می‌کنم برخی کشورهای همسایه را که شما همسایه قدرتمندی دارید که ارتش و سپاهش اولین قدرت نظامی در منطقه هستند. با این همسایه خوب و مقتدر، برادرانه رفتار کنید، اگر نکنید دودش به چشم خودتان می‌رود.

خاتمی با اشاره به توهین به آیت الله صافی گلپایگانی گفت: حریم مرجعیت حریم بایسته است، مرجعیت یک سرمایه است، عراق را مرجعیت از چنگ انگلیس نجات داد، ایران اسلامی را مرجعیت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی نجات داد. این سرمایه، سرمایه نفیس و پاس‌گذاشتنی است. 

وی تاکید کرد: حریم همه مراجع باید دانسته شود، بخصوص شیخ المراجع، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، شخصیتی که همگام با انقلاب در تدوین قانون اساسی در مجلس خبرگان بود، در شورای نگهبان دبیر بوده و خاندان ایشان خاندان مبارزه با طاغوت‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز