خبرگزاری کار ایران

مومنی راد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نخستین جلسه رسیدگی به جرائم مطبوعاتی در دوره جدید برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۳۷۷

سخنگوی هیأت منصفه مطبوعات از رسیدگی به دو پرونده در دادگاه مطبوعات خبر داد.

احمد مومنی راد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: امروز دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ مراسم تحلیف اعضای جدید هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی با حضور  محمدجواد حشمتی مهذب، رییس‌کل‌ دادگستری استان تهران، علی القاصی مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران و جمعی از مسئولان قوه قضاییه  در سالن ولایت برگزار شد.

وی افزود: پس از انجام مراسم تحلیف نخستین جلسه رسیدگی به جرائم مطبوعاتی در دوره جدید برگزار شد و در ابتدای جلسه با توجه به شروع دوره جدید  و لزوم تعیین اعضای هیئت رئیسه  پس از بحث و مشورت بر اساس آیین نامه داخلی اعضای هیئت رئیسه هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی با رای اعضاء حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان بعنوان رییس و   علی اکبر کسائیان به عنوان دبیر  و احمد مومنی راد به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

مومنی راد افزود: در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی ۲ پرونده رسیدگی شد.  پرونده اول مربوط به متهم مدیر مسئول  پایگاه خبری فراز به اتهام نشر مطالب خلاف واقع  به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی بود که هیات منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام فوق الذکر متهم را مجرم دانست و نیز باتفاق  آرا او را در این اتهام مستحق تخفیف ندانست.

وی ادامه داد: پرونده دوم مربوط به متهم مدیر مسئول  پایگاه  رویداد ۲۴ به اتهام  انتشار و افشای سند محرمانه  بود که هیات منصفه با اکثریت آرا متهم را در اتهام فوق الذکر مجرم دانست و نیز به اتفاق آرا او را در این اتهام مستحق تخفیف دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز