خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه ازبکستان:

می‌توان از ظرفیت‌های افغانستان برای انجام پروژه‌های اقتصادی و تجاری استفاده کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۳۶

وزیر خارجه پاکستان بر ظرفیت‌های افغانستان برای انجام پروژه های اقتصادی و تجاری استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالعزیز کاملف، وزیر امور خارجه ازبکستان در دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران گفت: در حال حاضر گروهی در افغانستان به قدرت رسیدند که می‌خواهند از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شوند و در این زمینه، درخواست‌هایی را مطرح کردند.

وزیر امورخارجه ازبکستان با بیان اینکه وضعیت کنونی در افغانستان بر روی مسائل مختلف در منطقه اثر دارد، عنوان کرد: افغانستان در کنار چالش‌هایی که دارد، فرصت‌هایی را نیز پیشرو دارد و از ظرفیت‌های این کشور می‌توان برای انجام پروژه‌های اقتصادی و تجاری استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما به دنبال توسعه افغانستان در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی هستیم و از این ظرفیت‌ها می‌توانیم به خوبی استفاده کنیم.

کاملف با بیان اینکه ما می‌توانیم یک تلفیق و ارتباط‌گیری مستمر و مفیدی بین افغانستان و کشورهای همسایه ایجاد کنیم که در این زمینه می‌توان به خط راه آهن اشاره کرد، اظهار داشت: ما آماده‌ایم که در حوزه آموزش و همچنین عرصه اقتصادی کمک‌هایی را به افغانستان کنیم و بر این موضوع نیز تاکید داریم که باید دولت فراگیر در افغانستان با حضور گروه‌ها و اقوام مختلف در این کشور تشکیل شود و جامعه بین‌المللی نیز تعهدات خود را در برابر افغانستان انجام دهد و گروه حاکم در افغانستان نیز به مطالبات و انتظارات جامعه جهانی و مردم افغانستان از آن توجه داشته و به آن جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز