خبرگزاری کار ایران

امام جمعه مشهد:

دشمن می‌خواهد با اختلاف بین نیروهای حزب‌اللهی فتنه‌انگیزی کند/ تبریک گفتن روز اول ربیع درست نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۹۲۷

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برخوردها و عملیاتی که امام رضا (ع) انجام دادند حرکت‌های سیاسی حساب‌شده و فتنه‌ستیزانه بود و برای ما مساله فتنه‌ستیزی مهم‌تر از جهاد نظامی است و باید با فتنه مبارزه کنیم.

به گزارش ایلنا، سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: ماجرای مأمون عباسی و امام رضا(ع) ثابت می‌کند آن روزی‌که دشمن از برخورد فیزیکی با ما ناامید شود یا قدرت برخورد فیزیکی با ما را نداشته و یا آنرا بی نتیجه دید، به فتنه‌گری متوسل می شود، همانند آمریکا که امروز نمی‌تواند با ما بجنگد و به فتنه روی آورده است.

 

وی ادامه داد: بهره‌برداری از آموزش سیره امام هشتم (ع) برای امروز زندگی ما یک نقطه حساس و قابل‌توجهی است و دشمن به فتنه و تزویر متوسل شده‌ است و چون نمی‌تواند با ما برخورد نظامی کند و از اینکه بتواند ما را سرکوب کند، ناامید است به‌دنبال فتنه انگیزی است و لذا آنچه که امروز برای ما مهم است درس گرفتن از سیره امام رضا (ع) در فتنه ستیزی و مقابله با فتنه‌انگیزی دشمن است.

امام جمعه مشهد گفت: امروز که خوشبختانه کشور ما شرایط اقتدار قابل‌توجهی در منطقه دارد و وضعیت ما از قدرت و توانمندی بالای جریان‌های ولایی در عرصه سیاسی حکایت می‌کند، دشمن با دو برنامه بین ما می‌خواهد فتنه‌انگیزی کند که برنامه اولش اختلاف بین نیروهای حزب‌اللهی و نیروهای متدین است و حال آنکه خدمت، اختلاف ندارد و برای آنانی که با اخلاص خدمت می‌کنند، ایجاد اختلاف اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: اختلاف زمانی پیدا می‌شود که افراد در رقابت بر سر قدرت باشند و عزیزان متدین و ولایی باید بدانند که اگر خدای‌نکرده از شیفتگی خدمت خسته و تشنه قدرت شدند، آنجا است که دشمن نفوذ کرده و بین آن‌ها اختلاف می‌اندازد.

 علم الهدی با بیان اینکه نیروهای حزب‌اللهی و متدین، لشکر ولایت هستند، ادامه داد: اگر یک وقتی نیروهای متعهد و ولایی به‌هم نگاه بد کرده و به جان هم افتاده و با هم اختلاف پیدا کردند، بدانند که این اختلاف‌نظر نیست بلکه نشانه آن است که از مرز شیفتگی خدمت بیرون آمده‌ و وارد حوزه تشنگی قدرت شده‌اند که دشمن می‌تواند بینشان اختلاف بیندازد و باید به این توجه داشته باشند که اگر اخلاص را از دست دادند و تشنه‌ قدرت شدند دشمن آنان را به جان هم می‌اندازد.

وی گفت: دومین راه فتنه گری دشمن، نفوذ است و بر این اساس مقام‌معظم رهبری مدام افراد را از نفوذ دشمن برحذر می‌دارد و نباید گمان کنیم که این نفوذ آن نیست که آمریکا جاسوس به کشور بفرستد تا در دستگاه‌های مختلف نفوذ کرده و مسیر زندگی سیاسی ما را به نفع دشمن هدایت کنند، بلکه نفوذ واقعی آن است که دشمن رصد می‌ کند تا ببیند در عرصه قدرت و در مسوولیت‌های اجرایی، تقنینی و قضایی کشور چه کسانی قرار می‌گیرند و کدام یک از این‌ها قابل خرید هستند، تا آن‌ها را خریده و از این طریق اهدافش را پیش ببرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: شکر خدا امروز در کشورمان در یک فراز بالایی از قدرت ولایت و قدرت دین داریم زندگی می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز روز اول ماه ربیع‌الاول است و یک اشتباهی که در بین مردم متداول شده‌، این است که این روز را به یکدیگر تبریک می‌گویند که این درست نیست، چرا که ما هیچ نقل و روایاتی در این خصوص نداریم جز یک روایت از پیامبر اکرم (ص) که نقل شده‌ است و آن‌هم روایت مرسل است که فرمودند هرکس بشارت پایان صفر را به من بدهد بشارت بهشت را به او می‌دهم و این درباره روز اول ربیع نیست.

 علم الهدی افزود: بنابراین تبریک گفتن روز اول ربیع، به خصوص در مشهد، درست نیست چراکه هنوز جنازه امام هشتم (ع) در این روز هنوز روی زمین بوده‌ و دفن نشده بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز