خبرگزاری کار ایران

علم الهدی:

به خاطر عدم احراز صلاحیت برخی داوطلبان نباید انتخابات را تحریم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۶۱۱

امام جمعه مشهد گفت: شورای نگهبان، حافظ قانون اساسی است و وظیفه‌ای برای مصلحت‌سنجی و مصلحت جامعه ندارد.

به گزارش ایلنا، سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: در راس این نظام، ولی فقیه وجود دارد و هرچه مصلحت باشد، مقام معظم رهبری دستور می‌دهند، لذا به خاطر عدم احراز صلاحیت برخی داوطلبان نباید انتخابات را تحریم کرد.

وی بیان کرد: این در حالی است که احراز صلاحیت افراد توسط شورای نگهبان بر اساس اطلاعات رسیده از ۶ دستگاه مربوط شامل قوه قضاییه، دیوان محاسبات، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برخی به خاطر عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداها توسط شورای نگهبان گفته اند که دیگر جمهوریت نظام معنا ندارد و این تفکر مانند همان مورچه ای است که باران و آب به خانه او آفتاده و می گوید دنیا را آب برد.
ن

ماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که برخی از اعتراضات وارده به شورای نگهبان پس از اعلام نظر این نهاد در خصوص احراز صلاحیت کاندیداها، دلسوزانه است اما یک عده، خواسته و یا ناخواسته همدست با دشمن شده‌اند.

 علم الهدی ادامه داد: اگر به آقایی بگویند مشکوک هستی و به این انتخابات نیا، نباید بگوید که جمهوریت از بین رفت و مردم از این نظام دست برداشته اند و خون شهدا نابود شد، در حالی که این کشور و ملت با شهادت یک نفر به نام سردار شهید قاسم سلیمانی به جوشش درآمد و در عرصه مقاومت با استکبار همچنان پایدار است.

وی افزود: تمام سعی دشمنان این است که جمهوریت و اسلامیت این نظام را از بین ببرند و  به مردم چنین القا کنند که جمهوریت از بین رفته و انتخابات در ایران اسلامی فرمایشی است، همچنانکه ۴۲ سال است که همزمان با هر انتخابات، دشمنان از طریق تریبونهای خود این حرفها را زده‌اند.

امام جمعه مشهد در بخشی از سخنانش گفت: یکی از تکالیف بزرگ اندیشه اسلامی، مساله مشارکت سیاسی است و حق مشارکت سیاسی بر همه مسلمانان تکلیف شده است.

علم الهدی ادامه داد: مشارکت سیاسی حقی نیست که هر که خواست استفاده کند و هر که نخواست از آن استفاده نکند، بلکه تکلیف شده است.
وی با اشاره به روایتی که از پیامبر اکرم (ص) به تواتر رسیده است، گفت: "هر کسی شب خود را صبح کند و اما اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست و شهادتینش باطل است" و منظور از امور مسلمین شرکت در مسائل اجتماعی و سیاسی مسلمانان و سرنوشت جامعه اسلامی است و این امر تنها به درمان یک بیمار و یا کمک به یک فقیر محدود نمی‌شود.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد: برخی که سخنان بنده را در فضای مجازی به تمسخر و استهزا می‌گیرند، توجه کنند و در این مورد دلیل من را توضیح دهند، چرا که روایتی که ذکر شد حرف من نیست و حرف پیامبر اکرم (ص)  است و پیامبر مشارکت سیاسی را به عنوان یک تکلیف شرعی برای مسلمانان تعیین کرده است.  

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ملت ایران از نظر رشد سیاسی و انقلابی در دنیا بی‌نظیر است،  اظهار امیدواری کرد که همه مردم کشور به عنوان ادای واجب شرعی و تکلیف شرعی در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری داشته باشند و انتخابات با عزت و افتخار برگزار شود و مسوولی دلسوز، مجاهد و خستگی ناپذیر و فداکار برای اجراییات این کشور و مردم بابصیرت و فهم و شعور انقلابی انتخاب شود.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز