خبرگزاری کار ایران

امیر دریادار سیاری مطرح کرد؛

جزئیات سفر ۱۳۰ روزه ناوگروه ارتش بدون پهلو گرفتن در بنادر کشور‌های دیگر

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۹۶۵

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش در سفر ۱۳۰ روزه خود در هیچ یک از بنادر کشور‌های دیگر پهلو نگرفت.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو با اشاره به بازگشت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش از ماموریت دریانوردی پهنه اقیانوس اطلس گفت: در سال ۸۸ رهبر معظم انقلاب دستور دادند که نیروی دریایی ارتش باید در آب‌های آزاد جهان حضور داشته باشد، زیرا این آب‌ها متعلق به همه ملت‌ها است.

وی به ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش در این سال‌ها اشاره و بیان کرد: در نخستین ماموریت، نیروی دریایی به خلیج عدن رفت و اقدام به همراهی کشتی‌ها برای مقابله با دزدان دریایی کرد. رفتن به مدیترانه، عبور از کانال سوئز و جبل الطارق و همچنین حضور در دریای جنوبی چین و کیپ تاون در آفریقای جنوبی از دیگر ماموریت‌هایی بود که ناوگروه دریایی ارتش در آن مقطع زمانی انجام داد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به تاکید‌های رهبر معظم انقلاب برای حضور در اقیانوس اطلس اشاره و عنوان کرد: همان زمان برنامه ریزی برای این حضور انجام شد که بلافاصله آمریکایی‌ها نسبت به آن موضع گیری کردند. رسانه‌های آمریکایی تلاش کردند نشان دهند ایران توان حضور در این سطح را ندارد، اما همان زمان اعلام کردیم بیش از آنچه آمریکایی‌ها تصور کنند در اقیانوس اطلس حضور پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: سال گذشته تصمیم بر حضور در اقیانوس اطلس گرفته شد و نیروی دریایی راهبردی در اردیبهشت امسال پیش بینی این سفر را انجام داد و در این راستا ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش متشکل از دو ناو از جمله نام تمام ایرانی سهند راهی سفر دریایی شد.

امیر دریادار سیاری درباره جزئیات این سفر دریایی گفت: حرکت از بندرعباس آغاز شد و به اقیانوس هند رسیدیم. مقصد بعدی کیپ تاون آفریقای جنوبی بود که آن را دور زدیم و وارد اقیانوس اطلس شدیم. در همان زمان رسانه‌ها و مقامات آمریکایی و غربی تلاش کردند بگویند مأموریت این ناوگروه ارسال اسلحه یا سوخت به برخی از نقاط جهان است.

وی افزود: ناو گروه مسیر خود را ادامه داد و از تنگه‌های معروفی همچون کانال مانش عبور کرد تا به خلیج فنلاند در شمالی‌ترین منطقه جهان برسد و این ناو‌ها در نهایت در بندر سن پترزبورگ پهلو گرفتند.

امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: این سفر ۱۳۰ روز معادل بیش از ۴ ماه به طول انجامید و در تمام این مدت هیچکدام از ناو‌های ناگروه ۷۵ در هیچ یک از بنادر کشور‌های دیگر پهلو نگرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز