خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کانون وکلای دادگستری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

پروانه حرفه‌ای صادره از سوی کانون با مجوز کسب و کار متفاوت است/ معیاری وجود داشته باشد که نیمی از سوالات و آزمون کیفی ما را پاسخ بدهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۵۵۴

روحانی ضمن اشاره به طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار گفت: ما معتقدیم که معیاری باید وجود داشته باشد که حداقل منتج به این شود که نیمی از سوالات و آزمون کیفی ما را پاسخ بدهد.

کارن روحانی در گفت‌و‌گو با خیرنگار ایلنا، در خصوص طرح «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» اظهار کرد: ما در رابطه با این طرح دو بحث متفاوت داریم یکی اینکه عنوان این طرح «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار» است پس درباره تسهیل مجوزهای کسب و کار است نه پروانه وکالت؛ ما پروانه حرفه‌ای برای کارآموزان صادر می‌کنیم یعنی پروانه حرفه‌ای با مجوز کسب و کار متفاوت است چون وکالت، بیزینس نیست. 

وی افزود: نکته دیگر در تبصره ۱ ماده ۶ این طرح است که به صورت خاص به کانون‌های وکلا پرداخته است، اساساً اینکه ذکر شده که ۷۰ درصد میانگین یک درصد جای تعجب دارد. 

نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: تمام دغدغه ما این است که با وجود اینکه در مقطع دکترا معدل قبولی ۱۴، در مقطع ارشد معدل ۱۲ و در مقطع کارشناسی معدل ۱۰ معیار قبولی است، در این طرح معیار علمی در نظر گرفته نشده است.

وی تأکید کرد: ما معتقدیم که معیاری باید وجود داشته باشد که حداقل منتج به این بشود که نیمی از سوالات و آزمون کیفی ما را پاسخ بدهد. در صورتی که آزمون وکالت اکثراً برای مقطع کارشناسی است یعنی باید حداقل نمره ۱۲ کسب شود.

روحانی ادامه داد: امروز قوه قضاییه در آیین نامه اخیرالتصویب ۶۰ درصد نمرات را شرط قبولی در اختبار قرار داده است یعنی نمره ۱۲؛ پس چگونه ما معیار کیفی برای آزمون وکالت در نظر نگیریم؟ اگر ما معیار کیفی قرار ندهیم منجر به این خواهد شد که مجبور شویم با هر معدلی کارآموز بپذیریم و این موضوع با اقتضای یک امر علمی همخوانی ندارد. 

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز