خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی درگذشت محمدرضا حکیمی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۲۵۳

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت فقیه وارسته، اندیشمند و اسلام پژوه فرهیخته مرحوم محمد رضا حکیمی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در این پیام افزود: درگذشت اندیشمند و اسلام‌پژوه فرهیخته، محمدرضا حکیمی موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

اسماعیلی اظهار داشت: این فقیه وارسته و توانمند در کمال زهد و تقوا و با روحیه عدالت‌خواهانه، زندگی خود را در مسیر خدمت به اسلام و ترویج معارف دینی سپری نمود و با تألیف و نشر آثار وزین فراوان، چراغی روشن در راه فهم عمیق اندیشه‌های نوین دینی و درک معارف مکتب متعالی تشیع برافروخت.

وی خاطر نشان کرد: بی‌شک تلاش‌های علمی و باقیات صالحات معرفتی این استاد بزرگ، منبع ارزشمندی برای جوانان و دانش‌پژوهان این مرز و بوم بوده و همواره الهام‌بخش خواهد ماند.

رییس دفتر رییس جمهوری در این پیام تاکید کرد: اینجانب این ضایعه را به همه دوستداران، علاقمندان و خانواده بزرگوار حکیمی تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند رحمان برای روح پرفتوح ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسألت دارم.

استاد حکیمی در ماه‌های اخیر چند بار به علت ابتلا به کرونا و بار دیگر به علت ضعف جسمانی ناشی از بیماری در بیمارستان بستری شد و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت، اما پس از بهبود وضعیت و با نظر پزشکان از بیمارستان ترخیص و روند درمان در منزل پیگیری می‌شد تا اینکه در آخرین شب مرداد ۱۴۰۰ به علت کهولت سنی دیده از جهان فرو بست.

«الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ آقا بزرگ تهرانی»، «تفسیر آفتاب» و «فریاد روزها» از مهم ترین آثار این اندیشمند ایرانی است.

وی متولد ۱۴ فروردین ۱۳۱۴ شمسی (۱۳۵۴ قمری) در مشهد و پدرش عبدالوهاب از معتمدان و محترمان بازار این شهر بود.

استاد حکیمی در سال ۱۳۲۰ تحصیلاتش را آغاز کرد و در سال ۱۳۲۶ وارد حوزه علمیه خراسان شد و ۲۰ سال از عمر خود را در این حوزه به تحصیل دروس مقدمات و سطح، خارج، فلسفه، ادبیات عرب، نجوم و تقویم گذراند.

محمد تقی ادیب نیشابوری، شیخ مجتبی قزوینی خراسانی، سید محمدهادی میلانی، احمد مدرس یزدی، اسماعیل نجومیان، حاج سید ابوالحسن حافظیان و حاجی‌خان مخیری از مهمترین اساتید وی بودند.

او علوم غریبه، رمل و اوفاق را نزد ابوالحسن حافظیان و شیخ مجتبی قزوینی آموخت.

استاد حکیمی اجازه اجتهاد را از آقابزرگ تهرانی در سال ۱۳۴۸ شمسی دریافت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز