خبرگزاری کار ایران

ذاکر در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

آیا حافظه نمایندگان عملکرد امیرعبدللهیان را تائید می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۸۰۹

ذاکر گفت: وزیر محترم پیشنهادی، آیا حضرتعالی در زمان مسئولیت‌هایی که داشتید مخصوصا معاون وزیر امور خارجه و رئیس ستاد ویژه کشور عراق و از همه مهمتر دستیار رئیس مجلس، در دوران مسئولیت به این برنامه ششم عمل کردید؟ آیا حافظه نمایندگان عملکرد ایشان را تائید می‌کند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدسلمان ذاکر در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت:  من برابر ماده ۱۰۵ برنامه ششم توسعه وظایف ذاتی وزارت امور خارجه را برای همکاران عرض می‌کنم که در بند (ب) تقویت دیپلماسی اقتصادی برای ورود به بازاهای جهانی و تامین مالی و جذب سرمایه گذاری و ایجاد زمینه لازم برای حضور بخش غیردولتی در کشورهای منطقه است.

وی افزود: وزیر محترم پیشنهادی، آیا حضرتعالی در زمان مسئولیت‌هایی که داشتید مخصوصا معاون وزیر امور خارجه و رئیس ستاد ویژه کشور عراق و از همه مهمتر دستیار رئیس مجلس، در دوران مسئولیت به این برنامه ششم عمل کردید؟ آیا حافظه نمایندگان عملکرد ایشان را تائید می‌کند؟ شما در شرح کمیسیون امنیت ملی تعهدات شفاهی دادید که دیپلماسی دفاعی و اقتصادی را تقویت کنید و فرموده‌اید تمرکز بر حوزه همسایگی و اولویت دهی به ۱۵ کشور همسایه را داشته باشید. آیا برای برنامه ششم توسعه واقعا قدم جدی در این راستا برداشته‌اید که امروز مدعی هستید که وزارت امور خارجه را آنطوری بچرخانید که دیپلماسی اقتصادی از نمود آن باشد؟ 

وی ادامه داد: سوال اینجاست که آیا شما می‌توانید برنامه‌ای که امروز برای نمایندگان ارائه دادید را تضمین کنید؟ اگر در این مدت چند سال خوب عمل کرده بودید غالب شهرهای مرزنشین توسعه نیافته نمی‌ماند. راه علاج چه بوده؟ نمی‌توانستید انجمن‌های دوستی نمایندگان را با کشورهای همسایه تقویت کنید و جلسه بگذارید که از دولت مطالبه کنند؟ راه علاج دیپلماسی اقتصادی است؛ آیا به نظر شما دیپلماسی اقتصادی جایگاهش تقابلی با سیاست داشته که امروز برنامه شما دیپلماسی اقتصادی است اما دیروز نبوده؟ در دوران مسئولیت چرا به سراغ بازارچه های مرزی و پایانه‌ها نرفتید؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز