خبرگزاری کار ایران

خطیب در دفاع از برنامه‌های خود:

امروز، شرایط منطقه و امنیت ملی در هم تنیده است/ وظیفه‌ دارم تشکیلات اطلاعات را انقلابی و مردم‌پایه کنم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۵۷۴

وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات تاکید کرد: شرایط امنیتی منطقه و مقوله امنیت ملی یک مسئله در هم تنیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب در دفاع از برنامه‌های خود گفت: سرباز خادم گمنام امام زمان و سربازان گمنام تمام تلاش و زحمات خودشان را در جهت رفع مشکلات و امنیت این کشور کردند و در مصاف با دشمنان فتنه‌ها و سرکردگان جبهه استکبار، گروه‌های مسلح و موضوع  جاسوسی از جان خود مایه گذاشتند و آبرو نفس خود را و جان خود را تقدیم کردند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم ادامه داد: لازم است از شهدای مجموعه وزارت اطلاعات که غریبانه به شهادت می‌رسند و نام مبارکشان نیز غریبانه می‌ماند یاد کنیم. از حضرت آیت‌الله رئیسی رئیس محترم جمهور که اعتماد کردند و بنده را از جمع سربازان‌گمنام انتخاب کردند تا بتوانم در کابینه مردمی در جهت ایران قوی قدم بردارم و خدمتی ارائه کنم، تشکر می کنم .

وی تاکید کرد: شرایط کشور، شرایط امنیتی منطقه و مقوله امنیت ملی یک مسئله در هم تنیده است که به طور شتاب آن همواره در حال تغییر در پدیدارها، عرصه‌های متنوع و متعدد موضوعات امنیتی و راهبردی است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم خاطر شان کرد: وزارت اطلاعات باید با تولید اطلاعات، دقت نظر در تامین امنیت و هوشیاری در دیده‌بانی و مرزبانی داشته باشد و لازمه همه این‌ها و بالندگی تحولی است که پویایی پیشوایی و مستمر در تشکیلات را می‌طلبد.

خطیب افزود: وزارت اطلاعات یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است، بنابراین باید در تراز انقلاب اسلامی بروز کند و تداوم یابد و مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم قدم بردارد و با یک حرکت انقلابی و انقلابی ماندن صددرصدی، به تعبیر رهبر فرزانه مان، برنامه تحولی خود را عملیاتی کند و تمام سربازان گمنام نیروهای جهادی و انقلابی با مجاهدت‌های خاموش خود این اهداف را در مسیر راه نورانی حضرت امام راحل و منویات حکیمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس خواست ملت عظیم‌الشأن در چارچوب این دولت منتخب قدم خواهد برداشت.

وی ادامه داد:  امیدواریم با حمایت، توجه و اتکایی که به آرا مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم بتوانیم قدم‌های جدی‌تر، حساس‌تر، تخصصی.تر و پیچیده‌تری را در اجرای ماموریت.های امنیتی نظام برداریم.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه ما در شرایطی با دشمن از جهات گوناگونی روبه‌رو هستیم که کاملا خاص، پرچالش و چند لایه است و با امید به آینده روشن و توام با سرافرازی برای ملت عزیزمان این نوید را می‌دهیم که امروز اگر چه نظام بین.المللی و منطقه‌ای در حال پوست اندازی تمام عیار بوده و مولفه‌های قدرت پوشالی نرم و سخت غرب در حال افول و ریزش است و شکست‌های اطلاعاتی و ناکامی‌های دکترین نظام شیطان بزرگ و اذناب منطقه‌ای آن در آسیا غرب آسیا است که نمونه بارز آن در افغانستان و سردرگمی آشکار غرب در مواجهه با قدرت‌های نوظهور آسیا بوده که بیانگر این واقعیت مهم است.

وی تصریح کرد: به حمدالله این روند به  یمن بیداری اسلامی و خیزش نهضت‌های اسلامی در منطقه ملهم از اندیشه راهبردی انقلاب اسلامی در حال نضج و گسترش است و این بدان معنا است که شیطان بزرگ و نوکرها و موضوعات وابسته به آن به شیطنت و فتنه انگیزی در این منطقه و طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌ها و توطئه‌های رنگارنگ خود تداوم می‌بخشد.

خطیب اظهار داشت: در همین راستا ایجاد جنگ‌ها و فتنه‌های امنیتی و سیاسی از جمله تحرکات امنیتی در دهه‌های اخیر نشان‌دهنده این است که دشمن قسم خورده با استفاده از عوامل نفوذی، سکولار، وابسته به غرب و جریانات برانداز با هدف بی‌ثبات سازی کشور در صدد التهاب و ایجاد نارضایتی و تبدیل آن به بحران است که به حمدالله با درایت و تیزبینی و هدایت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی روحی له الفدا این توطئه‌ها و فتنه‌ها خنثی گردید و می.گردد.

وی ادامه داد:  نظام اسلامی در مقابل دیدگان و سکوت مرگبار مدعیان دروغین حقوق بشر با سنگین‌ترین و بی سابقه ترین وجوه تروریسم رسمی مواجه بوده است به طوریکه رئیس‌جمهور تروریست آمریکا به جریان‌های تروریستی اذعان می‌کند و ترور سرداران بزرگ جریان مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و شهید محسن فخری زاده را به عهده می‌گیرند. از سوی دیگر تروریسم اقتصادی و اعمال تحریم‌های وحشیانه و ظالمانه و حتی تحریم دارویی را علیه ملت بزرگ اجرایی می‌کنند و با توان تبلیغاتی به تطهیر این اقدامات خود می‌پردازند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم گفت: باید به این نکته توجه کرد که دشمن با اقدامات فناورانه در حال توسعه دشمنی و مخاصمه علیه نظام مقدس است؛ بنابراین در این شرایط باید با تمام وحدت و اتحاد در جهتی حرکت کرد که بتوان از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت مقابله با اقدامات بیگانگان و همه توطئه‌ها و شیطان بزرگ استفاده کرد و نیاز به یک اقدام فعال دارد و از طرفی باید با دلدالگی‌ها به غرب و سوء مدیریت‌ها و ترک فعل‌ها و امید و اعتماد غیر معقول به دشمن و حیف و میل بیت‌‎المال و بی توجهی به آستانه تاب آوری مردم تلاش کرد چرا که نفوذ می‌تواند برای دشمن همچنان که تاکنون نشان داده زمینه امید باشد. 

وی ادامه داد: من برنامه‌ام را تقدیم و ارائه کردم؛ مواردی هم که دغدغه شما بود در آنجا آوردم ولی به چند مورد مجدد اشاره می‌کنم. یکی از وظایف عمده ما صیانت از مردم ایران و صیانت از دارایی‌های این ملت است. یکی از وظیفه‌های بنده این است که تشکیلات اطلاعات را انقلابی و مردم پایه کنم و مردم در تامین امنیت این کشور همراه و همیار مجموعه سربازان گمنام باشند و در تامین امنیت عمومی، آزادی‌ها، حریم خصوصی و رضایت عمومی و حقوق ادیان و مذاهب و ارزش‌های جامعه ایرانی را محترم بشمارم. 

وی افزود: همچنان که شعار دولت مردمی است در حمایت از تولید ملی تمام تلاش مجموعه را بسیج کنم و توجه داشته باشم که یکی از موانع وظیفه ما، مفسده و فشار اقتصادی است و باید تمام تلاش مجموعه وزارت در این جهت بسیج گردد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت سیزدهم تاکید کرد: باید همراهی، هم افزایی و تعامل با جامعه اطلاعاتی و جهت‌دهی مجموعه وزارت به مسیر صحیح و ایجاد تحول و اصلاح در آن مجموعه را در برنامه‌های اصلی و اولویت‌های خود بگنجانم.

وی ادامه داد: رئیس محترم، نمایندگان عزیز  سرمایه اصلی مجموعه اطلاعاتی گمنام هستند، ما با بدنه فعال انقلابی و مجاهد روبرو هستیم و امیدواریم بتوانیم با تحول مدیریتی و بالندگی در مجموع، شرایطی را ایجاد کنیم که وزارت اطلاعات در اجرای شعار تحول رئیس‌جمهور محترم  پیش قدم باشد.

خطیب افزود: از اینکه توفیق شد امروز در خدمت شما عزیزان باشم خدا را سپاسگزارم و متعهد می‌شوم تمام تلاشم را برای تحقق رهنمودهای راهبردی و راهگشای رهبر حکیم انقلاب اسلامی مدظله العالی در جهت جلب رضایت و آسایش ملت عزیزمان با حرکت جهادی و انقلابی ارائه کنم.

وی گفت: رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه، محترم نمایندگان معزز و ملت شریف و برادران و خواهران بعد از افتخار خادمی امام رضا خدمت در این وزارتخانه  منوط است به رای اعتماد شما، مجدداً از تلاش همه عزیزان تشکر می‌کنم. 

خطیب بیان کرد: جان ناقابلی دارم و  وظیفه من فدا کردن آن برای این نظام و رهبری است، بنابراین تا پای جان اگر اعتماد کردید تلاش خواهم کرد و الا همچنان مدال افتخار شمس الشموس و انیس ‌النفوذ حضرت علی بن موسی الرضا را بر سینه دارم خاضعانه از همه عزیزان و نمایندگان عزیز درخواست می‌کنم مبتنی بر برنامه ارائه شده توسط حضرت آیت الله رئیسی و به منظور حفظ انسجام تیم کابینه دولت مردمی و بر هم نخوردن وظایف کاری وزرای پیشنهادی و رئیس محترم جمهور رای اعتماد داده شود تا با اعتماد نمایندگان ملت و همراهی و هم افزایی دو قوه مسیر برای بهبود شرایط کشور فراهم گردد و امید به کشور باز آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز