خبرگزاری کار ایران

رضایی کوچی خبر داد؛

حمایت اعضای کمیسیون عمران از وزرای پیشنهادی صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۳۵۷

رئیس کمیسیون عمران مجلس از اعلام موافقت و حمایت اعضای این کمیسیون نسبت به وزرای پیشنهادی صمت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، درخصوص جلسه امروز این کمیسیون با وزرای پیشنهادی دولت گفت: امروز در کمیسیون عمران در خدمت وزرای پیشنهادی «صنعت، معدن و تجارت» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» بودیم که در جمع نمایندگان عضو کمیسیون حضور پیدا کرده و برنامه‌های خود را ارائه دادند.

نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در جلسه با وزیر پیشنهادی صمت در بحث تولید به ویژه مصالح ساختمانی که امروز در عرصه جهش تولید مسکن به آن نیاز ضروری داریم با دو محور کنترل خدمت و اولویت تامین نیاز داخل کشور نسبت به صادرات گفت‌وگوهایی داشتیم. همچنین صحبت‌های مفصلی درخصوص کیفیت خودروهای داخلی، ارتقاء کیفیت و همینطور بحث توجه به معادن که می‌تواند درآمد داشته باشد، دغدغه‌ها و نظرات رد و بدل شد.

وی افزود: ایشان قول دادند که هر ماه یکبار جلسات تخصصی را با کمیسیون عمران داشته باشند؛ به ویژه در حوزه مصالح ساختمانی با توجه به اینکه ما در بحث سیمان و فولاد تقریبا نزدیک به دوبرابر نیاز داخل تولید می‌کنیم ولی این محصولات اکنون در بازار کمیاب هستند یا قیمت آن‌ها غیرواقعی است.

رئیس کمیسیون عمران ادامه داد: مقرر شد در این حوزه بررسی کنیم و برای کنترل قیمت‌ها راهکار پیدا کنیم به دلیل اینکه این شرکت‌ها اگرچه خصوصی هستند اما از یارانه پنهان استفاده می‌کنند؛ لذا وقتی ما در داخل کشور نیاز داریم دلیلی ندارد که صادرات داشته باشیم اما در این هفته‌ها می‌بینیم که سیمان در داخل کمیاب است اما در حال صادر شدن است. در پایان نظر اکثر قاطع اعضای کمیسیون روی برنامه وزیر صمت مثبت بود.

رضایی کوچی همچنین در رابطه با حضور وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این کمیسیون گفت: در بحث وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی، ایشان هم به کمیسیون آمدند و در این جلسه بحث‌های مفصلی در حوزه بیمه همگانی و مجتمع‌های تولیدی در حوزه مصالح ساختمانی از جمله فولاد و سیمان انجام شد. همچنین در حوزه اشتغال و کارآفرینی اعم از مشاغل خانگی و مشاغل بزرگ، بحث کارگران ساختمانی و ایرلاین آسمان گفت‌وگو‌های جدی انجام شد.

وی در پایان اظهار داشت: الحمدالله آقای عبدالملکی به خوبی مباحث و برنامه‌های خود را توضیح و به سوالات نمایندگان پاسخ داده و نمایندگان را قانع کردند. لذا ایشان هم موفق شدند که موافقت اکثریت قاطع نمایندگان را در کمیسیون عمران جلب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز