خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور پاکستان:

سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری چین در ایران، بدون ایجاد صلح در افغانستان امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۱۰۲

وزیر کشور پاکستان بر اهمیت صلح در افغانستان برای منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پاکستان تودی، شیخ احمد رشید وزیر کشور پاکستان گفت:  معتقدم که "طالبان جدید و متمدن افغان" پس از خشونت، جنگ داخلی و حملات مکرر نیروهای خارجی در دهه‌های اخیر، گفت‌وگو را به اسلحه ترجیح می‌دهند.

وزیر کشور پاکستان گفت: "اسلام آباد هر دولتی را که از حمایت مردم افغانستان برخوردار باشد، در افغانستان می‌پذیرد همه ذینفعان در افغانستان باید برای رسیدن به یک توافق سیاسی بر سر میز مذاکره بنشینند تا اطمینان حاصل شود که این کشور درگیر جنگ داخلی دیگری نمی‌شود . گفت‌وگو با طالبان به نفع همه خواهد بود. ما از صلح در کشور همسایه افغانستان حمایت خواهیم کرد. "

وی تاکید کرد که پاکستان خواهان صلح در منطقه است و گفت: "اگر چین بخواهد ۴۰۰ میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند، بدون صلح در افغانستان امکان‌پذیر نخواهد بود. قطاری که می‌خواهیم به ازبکستان بیاوریم بدون ثبات در افغانستان امکان‌پذیر نیست. چین، روسیه، ایران، پاکستان در یک منطقه تغییریافته قرار دارند. "

این مقام پاکستانی گفت: به دلیل موقعیت استراتژیک آن، هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند پاکستان را نادیده بگیرد و نقش اسلام‌آباد در منطقه مهم است.

وی افزود: پاکستان به کسی اجازه نمی‌دهد از این سرزمین برای از بین بردن صلح در افغانستان یا کل منطقه استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز