خبرگزاری کار ایران

گزارش یاهونیوز از همکاری ایران و چین

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۱۰۷

یاهونیوز در گزارشی به همکاری ایران و چین پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از یاهونیوز، رهبران تهران و پکن طی سال‌های اخیر نزدیک‌تر شده‌اند، بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط پایگاه اینترنتی کمیسیون بررسی روابط اقتصادی-امنیتی آمریکا و چین، روابط اقتصادی، اشتراک اطلاعاتی و روابط دیپلماتیک در یک مشارکت "به طور گسترده"  توسعه‌یافته است. در حالی که پکن در رابطه با تهران احتیاط زیادی دارد، دو دشمن آمریکایی نقاط مشترکی را در جهت تعادل سیستم‌های غربی و سودهای متقابل پیدا کرده‌اند.  ایران به توسعه چین کمک کرد.  روابط تهران و پکن در سال‌های اخیر، از جمله از طریق یک توافق‌نامه اقتصادی و امنیتی رسمی که به گسترش حضور چین در صنایع ایران و همچنین سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری، منجر شده‌، تحکیم یافته است. این توافق مدرک همکاری مداوم است.

 پکن باید تعهدات خود در قبال ایران را با سایر اولویت‌های منطقه از جمله افزایش روابط با کشورهای نفت‌خیز خلیج فارس مانند امارات متحده عربی و عربستان سعودی متعادل کند. علاوه بر این، پکن از حواس‌پرتی ایالات متحده در خاورمیانه و ترتیبات امنیتی ایالات متحده سود می‌برد. با این وجود، یک درگیری شدیدتر بین ایالات متحده و ایران، مانند یک جنگ، ممکن است به منافع انرژی چین در منطقه آسیب برساند.

بر اساس این گزارش، با افزایش محدودیت‌های بین‌المللی تهران و اتکا به پکن برای حمایت اقتصادی و دیپلماتیک در برابر فشارهای ایالات متحده، هیچ موضوعی سد راه همکاری دو کشور نبوده است. در حالی که همکاری بین پکن و تهران ممکن است شامل برخی از هشدارها برای آمریکا باشد، دو طرف به طور مشترک ضد ایالات متحده هستند. این اتحاد و سیاست تأثیرات طولانی‌مدتی برای منافع واشنگتن در خاورمیانه، هند و اقیانوس آرام دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز