خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان تهران:

براساس سیاست‌های قوه قضائیه، صلح و سازش باید در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۴۶۵

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی و امکانات موجود در شوراهای حل اختلاف، گفت: با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه، صلح و سازش و اصلاح ذات البین باید در اولویت باشد.

به گزارش ایلنا، نشست بررسی عملکرد واحدهای قضایی و شوراهای حل اختلاف استان تهران با حضور محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و روسای واحدهای قضایی و تعدادی از کارکنان قضایی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست گفت: در رفع اطاله دادرسی و کاهش موجودی پرونده در سال گذشته موفقیت بزرگی داشته‌ایم و امیدواریم با بررسی ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف تخصصی و با همت و تلاش مضاعف، مشکلات و کمبودهای ذکر شده توسط همکاران را حل کنیم.

وی عنوان کرد: باید با کاهش وارده، همکاران قضایی را کمک کنیم تا احکام متقن و مستدل در موقعیت‌های مختلف قضایی صادر کنند و در این راستا شورای حل اختلاف در گسترش حوزه‌های شورایی در استان تهران تلاش می‌کند و با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه، صلح و سازش و اصلاح ذات البین باید در اولویت باشد.

حشمتی خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های مختلف مردمی و امکانات موجود در شوراهای حل اختلاف به درستی استفاده کنیم تا همکاران درگیر کثرت پرونده و صدور احکام نامناسب نشوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه با موثر قلمداد کردن پیشگیری از وقوع جرم در کاهش ورودی اظهار کرد: در سال جدید از ظرفیت‌ها و منابع موجود استفاده کرده و پیشگیری از وقوع جرم را در سرلوحه کار خود قرار دهید.

وی با اشاره به آمار بالای جمعیت کیفری زندان‌ها مخصوصا در شهرستان‌های غرب استان تهران عنوان کرد: دادستان‌ها باید تمهیدات ویژه‌ای برای زندانی‌ها داشته باشند؛ همچنین با صدور قرارهای مناسب و پذیرش کفالت و وثیقه به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها کمک کنند.

حشمتی در پایان سخنان خود بر لزوم حفظ کرامت مراجعان تاکید کرد.

حسن بابایی معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران نیز در این نشست گفت: کاهش پرونده‌های موجود و رسیدن به مانده ۵۳۹ هزار فقره پرونده که معادل موجودی سال ۹۴ بوده، کاهش پرونده‌های مسن و معوق، اهتمام در کاهش جمعیت کیفری، حضور مستمر در زندان‌های استان تهران، افزایش در جلب رضایت در محکومان قصاص بیش از ۳ برابر سال گذشته، حاکی از شروع تحولی نو و نهادینه کردن سیاست ها، اهداف، برنامه‌ها وسندتحول قوه قضاییه در استان تهران است.

در این نشست روسا و برخی قضات واحدهای قضایی به بیان گزارش عملکرد خود در سال گذشته پرداختند و مسائل و مشکلات موجود را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز