خبرگزاری کار ایران

رسولی در نشست خبری:

تلاش کردیم که مردم در فرآیند تهیه لیست شورا تاثیرگذار باشند/ سهمیه‌ای خارج از انتخاب مجمع به کسی نخواهیم داد/ لیست شورای ائتلاف برای شورای شهر، در نیمه خرداد نهایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۶۱۳

عضو و سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: تلاش کردیم که مردم و اقشار مختلف در فرآیند تهیه لیست شورای شهر تاثیرگذار و نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرابراهیم رسولی در نشست خبری با موضوع تشریح فرآیند فهرست نهایی شورای شهر تهران، گفت: تلاش شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مدتی که پیرامون انتخابات مجلس وقت گذاشت و بعد وارد شورای شهر و ریاست جمهوری شد. ماه هاست که این فرآیند آغاز شده و تلاش کردیم که در فرایند منتخب اول عدالت و بعد کارآمدی اتفاق بیفتد و لیستی برای تهران انتخاب شود که اولا بتواند پاسخگوی دغدغه‌های مردم باشد و دوم کسانی که نامزد می‌شوند درباره آن‌ها عدالت رخ داده باشد.

وی ادامه داد: در گذشته دیدید که ۶+۵ یا ۷+۸ شوراها و نهاد‌هایی بودند که دورهم ائتلاف می‌کردند و لیست انتخاباتی را تعیین می‌کردند.  امروز ما این ساختار را شکستیم و تلاش کردیم که مردم و اقشار مختلف در فرایند لیست تاثیرگذار و نقش آفرین باشند. مطلع هستید که املای نانوشته غلط ندارد و ما در ابتدای این راه هستیم.

وی افزود: سایر جبهه ها و گروه ها که به راهکار فعلی انتقاد دارند چه راهکار پیشنهادی دارند؟ ما پیشنهادی از آن‌ها نمی‌بینیم. همین حالا که در خدمت شما هستیم بعضی شوراها دور هم نشسته‌اند ۴۲ نفر را تا این لحظه انتخاب کرده‌اند.

رسولی در ادامه اظهار داشت: تا شب گذشته نمایندگانی از اقشار و مردم و گروه‌ها ۹۲ هزار نفر ثبت‌نام کردند. از ۸ صبح امروز به مدت چهار روز مجمع عمومی ائتلاف به سه برابر ظرفیت یعنی ۶۳ نفر خواهیم رسید. یعنی بعد از این فرآیند این افراد انتخاب می‌شوند و فلان آقا یا فلان حزب این افراد را تعیین نمی‌کند. هر کسی توانمندی دارد تبلیغات می‌کند و در این مجمع از مردم رأی می‌گیرد. درگذشته احزاب تعیین می‌کردند و ما حالا گفتیم که مردم انتخاب کنند و احزاب خود رابه مردم عرضه کنند.

وی افزود: برای تعیین لیست انتخاباتی هم هیأت انتخاب فعال می‌شود که ترکیب شورای ائتلاف منهای کاندیداهای عضو به همراه ده که از میان یک لیست ۳۰ نفره توسط مجمع عمومی انتخابات می‌شوند، است.

وی افزود: جوانگرایی به معنای حذف تجربه نیست، ترکیب لیست هم متشکل از این ترکیب خواهد بود؛ اول تعدد قابل توجهی از اعضاء افراد جوان و کمتر از ۴۵ سال خواهد بود، ۳ نفر بانوان، یک نفر روحانی و ۵ نفر هم از میان افراد بالای ۴۵ سال که حتماً صاحب تجربه و تخصص در حوزه شهری باشد، در فهرست حضور خواهند داشت. حال این سوال به وجود خواهد آمد که تکلیف سایر کاندیداهایی که انتخاب نمی‌شوند چه خواهد شد؟ ما برای این دوستان حتماً برنامه داریم و از ظرفیت های آن‌ها استفاده‌ خواهیم کرد. خوشبختانه شهرداری ظرفیت‌های مناسبی دارد و می‌توان از تخصص و مهارت این عزیزان هم استفاده شود.

عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اعطای سهمیه به سایر گروه‌های اصولگرا برای رسیدن به نتیجه مشترک، ابراز داشت: ببینید ما شورای ائتلاف هستیم، هر گروه و جبهه‌ای که برای ائتلاف جلو بیاید استقبال می‌کنیم. فرقی هم ندارد شورای وحدت، جبهه پایداری، جبهه ایستادگی و ... با همه تعامل می‌کنیم، جلسه می‌گذاریم اما برای ما یک چیز اولویت دارد و آن فرآیند انتخاب است. هرکس بخواهد از فرآیند خارج و مستثنی شود و فرآیند گریز باشد ما نمی‌توانیم این را بپذیریم. هیچ‌کس خون رنگین تر ندارد، به هیچ عنوان خارج از فرآیند عمل نخواهیم کرد و حتی نزدیک‌ترین گروه‌ها بخواهند از فرآیند خارج شوند ما این را نمی‌پذیریم. 

چی افزود: خب در اینجا طبیعی است که برخی دستشان کوتاه می‌شود یا می‌خواهند دیده شوند و دست به تخریب میزنند و می‌گویند لیست سهمیه‌ای است، ما مشکلی نداریم و نگران تخریب نیستیم اما به هیچ عنوان سهمیه‌ای خارج از انتخاب مجمع به کسی نخواهیم داد و اجازه‌ نمی‌دهیم فرد یا گروهی یا مجموعه‌ای در دقیقه ۹۲ بیاید و سهمیه‌ای بگیرد و حق کسی را که از ابتدا در فرآیند بوده و زحمت کشیده و انتخاب شده را پایمال کند.

سخنگوی شورای ائتلاف درباره روند زمانی اعلام فهرست شورای شهر، گفت: ما معتقدیم که باید کار را در حوزه انتخابات چه مجلس و چه شورای شهر با یک پروتکل جلو ببریم. اینکه گفتم برای اعلام فهرست عجله نداریم، از این جهت است که وقوع اتفاقات مختلف از ایجاد هجمه در فضای رسانه‌ای، محتمل است؛ اما براساس زمان‌بندی که داریم روند به این صورت است که از امروز تا ۵ خرداد از میان سیصد و یک نفر، توسط مجمع ۶۳ نفر انتخاب می‌شوند و از ۵ تا ۱۵ خرداد رایزنی و بحث درباره رسیدن به ۲۱ نفر نهایی انجام می‌شود؛ اما فکر می‌کنیم که در نیمه خرداد لیست نهایی شورای ائتلاف برای انتخابات شورای شهر آماده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز