خبرگزاری کار ایران

ظریف در بد ورود به عراق:

همکاری‌های گسترده و عمیقی میان ایران و عراق جاری است/ فردا به اقلیم کردستان خواهم رفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۳۶۸

وزیر امور خاجه گفت: مردم ایران و عراق در برابر دشمنان مشترک از صدام تا داعش، باهم و در کنار هم مبارزه کردند و همکاری‌های متعدد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر داریم. دو شهید بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نماد مقاومت در این دو کشور هستند و ایران و عراق از هرجهت با یکدیگر پیوستگی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف هنگام ورود به عراق طی سخنانی گفت: در هفته های گذشته سفرهایی به کشورهای منطقه داشتم، یکی از مهمترین کشورها در منطقه ما جمهوری عراق است. ما همواره با عراق روابط نزدیک داشته و داریم.

وی ادامه داد: مردم ایران و عراق در برابر دشمنان مشترک از صدام تا داعش، باهم و در کنار هم مبارزه کردند و همکاری‌های متعدد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر داریم. دو شهید بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نماد مقاومت در این دو کشور هستند و ایران و عراق از هرجهت با یکدیگر پیوستگی دارند.

ظریف در ادامه اظهار داشت: پس از سفری که به قطر  داشتم این فرصت خوبی بود که طی یک سفر نسبتا طولانی در بغداد هستم.

وی در تشریح برنامه‌های خود بیان داشت: امروز علاوه بر مقامات، با احزاب عراقی هم دیدار خواهم داشت و فردا به اقلیم خواهم رفت و با برادران اقلیم هم صحبت خواهیم داشت. این نشان دهنده عمق روابط ایران و عراق در حوزه‌های مختلف از جمله گروه‌های مذهبی و سیاسی است.

ظریف در پایان اظهار داشت: ایران و عراق همکاری‌های خوبی در حوزه‌های اقتصادی، مالی، بانکی و .. دارند و امیدواریم که گسترش و افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز